Tik och hane??

W

Warmia

Jag undrar hur ni på bästa sätt löser det hemma när tiken löper och ni har en hanhund också?
Vad finns det för alternativ???

Sv: Tik och hane??

Hemma hos oss gör vi så att när tiken löper tar jag med mig hanhunden till jobbet och överallt där det går att ta med honom. Tula får vara hemma för hon är så otroligt pilsk när hon löper... Lägger upp sig för allt o alla man möter..... :crazy: och lyder gör hon INTE! (hur bra som helst i vanliga fall)

Men ska vi iväg o handla lr något sådant så lämnar jag Balder till mina föräldrar så får Tula vara ensam 2-3timmar.... (de är aldrig ensamma längre än så i vanliga fall heller)när vi är hemma får de turas om att vara på andra sidan grinden..... :smirk:

Detta funkar för oss.. synd om Tula kanske men hon är ingen trevlig hund att ha o göra med när hon löper, är helst ensam så hon kan försöka rymma till puddingen några hundra meter bort.... :devil: :D

Hoppas det gav dig några tips!

//Net

Senast ändrad av en moderator:

Sätter upp grindar... Funkar bra för mina. Det går ju inte att åka hemifrån förstås, för då tror jag nog att grindarna forceras inom några röda.... Ska jag åka någonstans så måste de följa med (sitter i varsitt fack i hundburen) eller någon annan vara kvar hemma.

en fråga bara i allmänhet ;)
kan man inte kastrera/sterilisera? är inte det en möjlighet?

har ingen erfarenhet i frågan, det är därför jag undrar :p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: animalasia
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 657
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
941
Hundavel & Ras Hur stor och vilka skillnader är det egentligen mellan en tik och en hanhund? För och nackdelar? Har bara haft tikar men är i valptagen...
2
Svar
31
· Visningar
2 991
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar