Ingen påstår att det handlar om förvirrade människor som inte klarar att prata med varandra, organisera transporter och logistiken kring tiggandet. Därifrån är det mil och åter mil till att kalla det organiserad brottslighet där pengarna inte skulle gå till den fattiga, desperata människa som man ger dem till som vilken sekund som helst skulle acceptera en jobbmöjlighet med bra betalt.
I först stycket vet jag att både jag,
@Blue och du postade en massa forskning i ämnet. Bland annat forskning som visar att migration och öppenhet är en ekonomisk framgångsfaktor, ni postade istället resultat från några starkt ifrågasatta forskare där kostnaderna översteg intäkterna. Om det har vi både olika åsikter och det finns många olika vinklar. Artiklar i nämnda media utan ytterligare bakgrund är av mindre värde. Men ändå av ett värde som befinner sig på en annan planet än de man kan finna på Avpixlat och andra dylika idiotsamlingar. Men visst, våra utgångspunkter och slutsatser skiljer sig åt på ett sätt så att jag tror att diskussionen är av mindre värde för att komma framåt.
Jag kommer ändå inte att låta dumheterna stå okommenterade när de dyker upp. Du får gärna göra likadant och ifrågasätta när jag gör det för enkelt.