Tidigt ute men julhandel i Visby?

Narcissa

Trådstartare
Då både jag och min mamma älskar Gotland funderar jag på att bjuda min mamma dit i december. Så jag undrar lite hur julhandeln är och finns det något som är öppet? Tänker på restauranger innanför ringmuren.

Vad säger ni som vet?
 
Sv: Tidigt ute men julhandel i Visby?

Det finns massor som är öppet i Visby på vintern, och dessutom brukar de ha skyltsöndag med julmarknad. Googla på Visby Centrum.
 
Sv: Tidigt ute men julhandel i Visby?

Åh det är jättefint här i december! Hoppas ni får lite snö också :)

Finns en hel del restauranger innanför murarna som har öppet året runt. Jag kan verkligen rekommendera Bakfickan om ni gillar fisk och skaldjur! Toppentrevlig personal, bra mat och dryck. Annars finns även Wallers, Donners, La masia (också en personlig favorit) och Isola Bella. Munkkällaren (lite mer barmat och after work) och Bolaget är också trevliga ställen. Gamla Masters undviker jag men de har trevlig mat. Samtliga jag räknat upp ligger innanför murarna och håller öppet året runt (de flesta som bor på Gotland undviker sommarrestaurangerna).

Tyvärr är det ju lite så att handeln är mer i Östercentrum (utanför muren) nu än på Adelsgatan (innanför muren) och jag ska ärligt talat säga att jag inte skulle åka hit för enbart shopping men det finns ju massa annat mysigt! Innerstan är ju underbar och det finns mysiga fik lite här och var. Och något gotländskt eller speciellt hittar ni absolut om ni letar lite!

Och om ni är villiga att hyra (eller låna?) bil kan ni ju åka ut en dag på landsbygden också! Tycker Gotland är jättefint på vintern, speciellt om det kommit lite snö. Då kan man fika på ett härligt fik som också säljer fina tavlor (måste kolla med mamma vad det heter)! Ska även höra med mamma om hon kan rekommendera något annat bra och fint på övriga ön.
 
Senast ändrad:
Sv: Tidigt ute men julhandel i Visby?

Munkkällaren brukar ha en helt okej (prisvärd) julbuffé. Det är inget julbord, men det finns det mesta man kan önska :) Kommer till första advent kan man lämna stan och besöka Bläse Julmarknad, å såå mysig! Tror Roma Kungsgård brukar ha adventsmarknader också. Om ni nu hade bil :)
 
Sv: Tidigt ute men julhandel i Visby?

Vi flyger dit och är där fredag till söndag (1 advent).
Vad roligt med tipsen! :D
 

Liknande trådar

Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
1 074
Senast: Amha
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 004
Senast: hundtant
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 023
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp