Tiden innan mens

Sv: Tiden innan mens

RFSUs test finns att köpa på pressbyrån, matvarubutiker och apoteket, reagerar på 10 mIU/ml mot clear blue som reagerar på 25 mIU/ml

då ska jag köpa ett sånt till helgen om inte mensen kommit! :laugh:

blää jag mår helknas nu..
mår illa (känns typ som att om jag skulle hoppa upp å ner skulle det plaska i magen haha), känner mig skakig och halvsvag i musklerna och så ilar det i tjejmagen..
upptäckte idag att jag har fått(?) miljarder små ytliga blodkärl på brösten, kan inte minnas att jag haft så förut.. bh:n börjar kännas trång också, dock börjar det onda gå över och nu kliar det istället.

trött som ett arsel i perioder under dagarna och kissar oftare, trots att jag inte dricker mer nu än förr.

på nåt sätt "vet" jag att jag är gravid, men å andra sidan så har jag vetat det förut också haha :p

Varför vänta till helgen med att testa? Om du har gått ett par dar över tiden borde väl ett graviditetstest vara fullt tillförlitligt redan nu?

Åh så spännande! Du låter antingen jättegravid eller jättejätteskengravid! Jag vill också vara gravid!

jaa nu är det fan min tur tycker jag :D
efter 1½-2 år hoppas jag verkligen att det är nåt den här gången, för så här gravid har jag aldrig känt mig!

jag har redan testat två gånger, en gång typ 3-4 dagar innan beräknad mens och så en gång i måndags.. men då vettefan vad det betydde :p fick två minus (+ den i kontrollrutan). så jag väntar nån dag till för säkerhetens skull.

jag hoppas på det förstnämda :D
men hur gick det med din skengraviditet? fick du mens eller?

jag har planerat ända sen vi började försöka hur jag ska berätta för mina föräldrar :p mamma ger mig pikar lite då och då att hon vill ha barnbarn :D frågade henne vad pappa skulle säga om jag blev gravid och hon sa att han ofta pratade om "det här å det här ska jag göra med mina barnbarn" och att han skulle gå i taket av lycka. mamma kommer nog börja gråta :p

OM jag är gravid kan ju tajmingen inte vara bättre, mamma fyller år på onsdag nästa vecka och jag hade tänkt att slå in en gammal docka hon sydde åt mig när jag var liten och skriva en lapp "bara att börja öva nu!" :D

dessutom ska jag vara beredd med filmkameran tror jag hahaha, hennes min kommer vara oslagbar.
men, som sagt.. detta får bli när jag väl plussar nån gång i framtiden :) antingen nu eller senare i livet

här och nu tog min dröm slut :(:cry:
fick mens nyss, fan fan fan!

börjar tro att det är fel på mig nu, ska nog boka tid för utredning och se om det finns nåt uppenbart. har gjort VUL 3 gånger tidigare pga cystor/ont, men själva anatomin var normal så vitt jag vet..

här och nu tog min dröm slut :(:cry:
fick mens nyss, fan fan fan!

börjar tro att det är fel på mig nu, ska nog boka tid för utredning och se om det finns nåt uppenbart. har gjort VUL 3 gånger tidigare pga cystor/ont, men själva anatomin var normal så vitt jag vet..

Vad tråkigt. Men på'n igen! IVF kanske kan vara nåt om det fortsätter krångla? Det har i alla fall gjort mig gravid, och jag trodde att jag var ett hopplöst fall.

IVF är sk provrörsbefruktning. Man plockar ut ägg från kvinnan och tar spermier från mannen och låter de befruktas utanför kroppen och återför sen ett (ibland två) befruktade ägg till kvinnan.

Jag tycker du ska anmäla dig till barnlöshetutredning först - ivf är dyrt och jäkligt påfrestande för kroppen. Samt att om du ska få det landstingsfinansierat behöver du ha en utredning först.

Det kan vara annat som är tokigt som går att åtgärda. Ex har du dålig ägglossning finns något som heter pergo som hjälper ägglossningen på traven. Det kan ju också vara något fel på din kille ca 30% av barnlöshet beror på manlig faktor. Om inte annat så för din sinnesfrid skull.

Många tröstkramar, Javan

åh tack för infon!
var anmäler man sig för utredning? är det hos vilken gyn som helst eller är det speciella?

Du kan gå till vilken gyn du vill för att göra utredning. Dock tror jag att det kan gå fortare om man gör utredningen på en fertilitetsklinik. Om jag läste rätt så har ni försökt i två år - då är det dax att ta reda på varför det inte fungerar. Du kan ju börja med att köpa ägglossningstest, för att se när du har ägglossning (om du inte redan gjort det).

Vår utredning tog alldeles för lång tid tyckte jag (1,5 år), vi gick till en vanlig gynekolog, sen blev det IVF - på tredje försöket blev jag gravid och är nu i v 33.

Lycka till!

Liknande trådar

Kropp & Själ Vaknade strax innan kvart över 02 och kände hur det gjorde ont i mitt högra bröst. Men det tog en liten stund innan jag reagerade. Det...
Svar
11
· Visningar
1 295
Senast: gråvarg
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 997
Senast: LenaH
·
Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 340
Gravid - 1år Jag är gravid i vecka 12+6 och jobbar som undersköterska i äldreomsorgen. Jag har sen vecka 8 fått ont när jag jobbar. Det drar och...
Svar
12
· Visningar
3 716
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka