Tiden innan mens

Sv: Tiden innan mens

ok...
ägglossningstest känns rätt onödigt när jag känner exakt allt, kan säga på minuten när jag får ägglossning och mens :p

ägglossningstest är inte tillförlitliga - de kan ge utslag även om du inte har ägglossning och inte ge utslag fast du har. Jag har tex dåliga ägglossningsvärden men jag KÄNNER varje ägglossning ändå. Så satsa på en utredning med blodprov mm.

I västerbotten går alla utredningar via kvinnokliniken i Skellefteå. Man ansöker via weben. Kolla ditt landstings hemsida så har du säkert mer information där.

Ok, själv känner jag ingenting, varken inför/vid ägglossning eller vid mens, så jag visste inte alls när det var dax att "få till det". Jag har en kompis som försökte bli gravid några månader, men det tog sig inte, då testade hon med ägglossningstest, hon hade ägglossning vid ett tillfälle som hon inte trodde, månaden efter blev hon gravid. Det är därför jag rekommenderade att testa, samtidigt som man försöker få tid hos gyn (inte istället). Det tog nämligen 1-2 månader innan jag fick tid från det jag ringde.

Jag fick inte utslag på ägglossningstesterna varje månad (testade bara 3-4 månader). Men jag kände i alla fall att jag gjorde något medan jag väntade på att få komma till gyn, vilket var viktigt för mig.

Bäst är ju att kolla hormoner, äggledare, spermier osv hos gyn.

på måndag ska jag ringa kvinnokliniken på akademiska för att boka tid... känns lite vemodigt och himla okvinnligt att behöva hjälp med nåt som ska funka av naturen... jag känner mig så jäkla uppgiven, redo att ge upp och skaffa kennel istället :p
men samtidigt, vi vill ju ha barn ;)

vi har pratat jag och sambon, och ingen av oss vill ha donerat ägg/spermier OM nån av oss inte funkar normalt. isf adopterar vi hellre, har läst mig till att man ska vara minst 25 år för att få adoptera.. och då är det ju lite mer än 3 år kvar innan man ens får "tänka tanken" :( iaf för min del, sambon är ju 11 år äldre än mig.

blääääää.

minns att jag vid nåt tillfälle tänkte "tänk om man inte kan få barn" när jag var 10-12 år, och innan man började försöka så trodde man ju att man skulle bli gravid bara av att se en pitt för fan... :grin:

Liknande trådar

Kropp & Själ Vaknade strax innan kvart över 02 och kände hur det gjorde ont i mitt högra bröst. Men det tog en liten stund innan jag reagerade. Det...
Svar
11
· Visningar
1 295
Senast: gråvarg
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 997
Senast: LenaH
·
Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 340
Gravid - 1år Jag är gravid i vecka 12+6 och jobbar som undersköterska i äldreomsorgen. Jag har sen vecka 8 fått ont när jag jobbar. Det drar och...
Svar
12
· Visningar
3 716
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023