Tiden innan mens

wtf

Trådstartare
Nu får ni ursäkta att det blir lite snurrigt, bara å fråga om nåt är oklart!

jag hade min sista mensdag den 16 oktober, både den dagen och den 26 oktober hamnade jag å sambon i säng :p
Jag vet att jag kände dagen innan att jag hade jordens ägglossning :angel:

Sen ungefär en vecka har jag kännt mig svullen och hård, och ungefär som att det finns en tennisboll i magen. Har kännt mig lite illamående stundtals, främst på nätterna (jobbar natt) men det kan även vara för att man är hungrig.

min menscykel är ungefär på 27 dagar och då ska det bli mens till helgen om jag har otur. men jag känner inget som tyder på det! brukar ha "förkänningar" som mensvärk och ont i brösten 3-4 dagar innan det slår till.

men idag kände jag nåt skumt som jag inte känner igen såhär innan menstider. låg på rygg och kände på magen och ungefär från naveln och ner en bit och så högra sidan runt äggstocken gjorde det så förbannat ont! en ilande strålande känsla :crazy: kändes även ganska svullet just där.

vad kan det vara för skumt? nån som känner igen sig?

Sv: Tiden innan mens

Har du haft oskyddat sex när du haft ägglossning, så finns det ju en möjlighet att den där skumma känslan kommer från ett litet barn som börjat växa ;)

Jag har dock inga egna erfarenheter att delge, men vore jag du, hade jag sprungit till apoteket imorgon för att stilla min nyfikenhet! :)

jag hoppas det är så, men jag är för jävla bra på att vara skengravid :p det har jag varit så många gånger nu..

alla säger att jag inte ska tänka på det, men hur lätt är det att "glömma" när jag känner exakt allt som händer i kroppen? :p

jag gjorde ett test (cb) i onsdags morse, det var negativt. men det stod också iofs att man tidigast kunde kolla 4 dagar innan mens och då var resultatet ~53% säkert.

jag tänker nog fan inte testa förrän det har gått en vecka över, runt nästa helg isf.
jag blir alltid så ledsen när det står på minus så det är inte värt det.. nu utgår jag från att jag inte är gravid, känns lättare då :p

Jag tyckte att man kände det på sig, när det var på riktigt. Har varit skengravid ett par gånger också :rofl: Mest märktes det på att boobsen ömmade nåt förbannat. Sen kände man så uppsvälld. Hade dock inte ont som du beskriver!

Vänta o se :D

När jag blev gravid på riktigt kände jag ingenting förutom att mina bröst växte otroligt mycket ;)

Jag känd einte heller så mkt innan, mina bröst brukar bli ömma ngr dagar innan mens och så även denna gång, men när inte mensen kom den dagen den var beräknad, blev jag fundersam ( den brukar aldrig vara sen) och inte dagen efter heller kom den...då sa jag till sambon att jag inte kände mig så uppsvälld som jag brukar innan mens.....sa att om den ej kommit i morron- måndag får vi nog köpa ett test, den kom inte, gjorde ett test på kvällen som SKREK gravid :laugh: så nä kände bara ömma bobbs men så är det inna mens ändå.....men nu i efterhand vet jag att jag kände en liten smärta ngn vecka innan i "ljumsken" nu i efterhand har jag insett att det var då ägget fäste antagligen!!

Jag har varit skengravid i 12 veckor, vägrar testa för det är rätt så mysigt att låtsas vara gravid också :D

Jag har varit skengravid i 12 veckor, vägrar testa för det är rätt så mysigt att låtsas vara gravid också :D

Bara i 12 veckor? Jag har varit skengravid i mer eller mindre 2 år. Enda tiden jag inte varit skengravid var veckan innnan jag fick ett plus i våras. Då hade jag inga symptom alls och det slutade förvisso med ett missfall i v. 14.

Har du kollat upp så det inte finns medicinska förklaringar till din skengraviditet ? Tex cystor på äggstockarna eller muskelknutor i livmodern ?

Jag har genomgått otaliga undersökningar på grund av många missfall och att jag verkar ha svårt för att bli gravid. Det tog 3 år innan jag lyckades första gången. Inga fel har hittats.
Så jag tror mest att mina skengraviditeter är psykiska. Symptomen är ju inte särskillt starka. Jag måste verkligen känna efter för att hitta något.

fortfarande ingen mens i sikte, och jag har väl kanske gått 1-2 dagar över förväntad mensstart.
gjorde ett gravtest idag och fick ett lite märkligt svar, nämligen två(!) minus :p
ett starkt och ett ganska svagt.. wierd haha.

ont i tuttarna har jag iaf, och jag har fortfarande som en liten "boll" i magen, på onsdag har det varit så i 2 veckor..

vi får se vart det leder :)

men.. är det inte ett plus då? beroende på vilket test du har, de jag haft har de vart så att om det bara dyker upp streck (kontrollstrecket) i en ruta är det minus, i båda +.....

Är du säker på att det är minus?

Det kan ju vara +!!

Jag hade väntat någon dag till och sen köpt ett annat test.

Hon i apoteksdisken sa att Preg är lika bra som ClearBlue, bara att det är billigare.

nää det var två vågräta minus :p och strecket i kontrollrutan såg ok ut, så testet borde ju ha funkat tycker jag.
jag köpte clearblue´s test.

om man vänder på strecket så blir det ju ett plus :idea:

jag ska vänta till helgen och testa igen, om mensen inte kommit då :p
jag är 2-3 dagar sen nu :D brösten ömmar som faaan!

Köp ett känsligare test, har de inte RFSU:s gravtest där du bor?

Den här mensen som jag fick nu vart jag orolig att kondomen gått sönder utan att vi märkt nått. Jag hade jätte ömma bröst och sen när mensen väl kom så fick jag dessutom världens mensvärk. Jag som brukar ha mensvärk typ 1/100 menstruationer höll på att dö ;)

oj, det vet jag inte? jag bor i östhammar..
har inte tänkt på det när jag varit på apoteket.

ska rfsu vara känsligare än clearblue?

RFSUs test finns att köpa på pressbyrån, matvarubutiker och apoteket, reagerar på 10 mIU/ml mot clear blue som reagerar på 25 mIU/ml

Liknande trådar

Kropp & Själ Vaknade strax innan kvart över 02 och kände hur det gjorde ont i mitt högra bröst. Men det tog en liten stund innan jag reagerade. Det...
Svar
11
· Visningar
1 295
Senast: gråvarg
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 997
Senast: LenaH
·
Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 340
Gravid - 1år Jag är gravid i vecka 12+6 och jobbar som undersköterska i äldreomsorgen. Jag har sen vecka 8 fått ont när jag jobbar. Det drar och...
Svar
12
· Visningar
3 716
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka