Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har inget vettigt att komma med... Men det här är min mardröm... Som det är just nu finns det inga problem men vi är i den åldern att det snart är dags för barn. Att sälja min häst skulle vara som att såga av mina armar hoppas verkligen att jag ska kunna få ihop tiden!
Man måste ju inte skaffa barn.
För mig är det ett måste!
Mockningen tar cirka 10 minuter - JA! Men det är så mycket annat som tar tid när man har eget stall.
T ex så ska gödseln hanteras, det ska beställas och hämtas hö, spån och kraftfoder, staket ska underhållas och lagas och varje dag när man har eget stall så ska man upp i ottan och släppa ut hästarna, se till att de har vatten och så ska de ha kraftfoder och hö.
Det blir lätt 1,5-2 h i stallet om dagen utan att man överhuvudtaget tränar någon av hästarna.
Det är inte bara till att hoppa i dojorna och masa sig ut till hästarna. Det finns en liten människa till att ta hänsyn till och hon är inte alltid på det bästa humöret (haha) så det kan ta sin lilla tid att överhuvudtaget ta sig ut till stallet så ja, det blir ganska jobbigt emellanåt men överlag får jag nog ändå våga påstå att det fungerar bra men just nu är jag inne i en svacka där jag tycker att det bara är jobbigt.
Fast det behöver faktiskt inte ta 1,5-2h om dagen i stallet bara för att man har eget stall om man inte vill.
Hö, spån och kraftfoder går ju faktiskt att beställa hem 1 gång om året = minimal tidsåtgång då.
Större vattenkar eller flottör så du inte behöver fylla på hela tiden.
Gör ordentliga staket från början = håller i flera år och behöver bara tittas igenom ett par ggr om året.
Gödselhanteringen kan du köpa dig fri från.
Om du börjar rationalisera bort massa onödigt jobb har du snart massor med tid över till roligare saker.
Jag har inte råd eller plats att förvara en årsförbrukning av hö, kraftfoder och spån. Jag köper in månadsvis.
På vintern har jag bara så jag ställer ut spannar. De fryser ändå så vattenkar är inte att tänka på och någon Thermo Bar har jag inte råd att investera i så det är bara till att asa på spannarna ett par gånger om dagen.
Staketen är bra med rådjur och älgar har alltid sönder staketen så det är alltid och laga i sommarhagarna.
Gödseln är ingen bonde intresserad av här i närheten. Jag får betala för att en lastbil kommer och hämtar gödseln. Vi tömmer den en gång om året och det kostar cirka 800 kronor. Det är min sambo som ordnar med gödseln, packar den osv.
Men du, iväg med hästarna och spara ihop pengar istället så att du får en stabil ekonomi.Jag har inte råd eller plats att förvara en årsförbrukning av hö, kraftfoder och spån. Jag köper in månadsvis.
På vintern har jag bara så jag ställer ut spannar. De fryser ändå så vattenkar är inte att tänka på och någon Thermo Bar har jag inte råd att investera i så det är bara till att asa på spannarna ett par gånger om dagen.