tidelag (?)

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Vicku
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 002
V

Vicku

det har vart mycket snack på sistone om att tidelag (kallades det så) skall vara förbjudet, men är det egentligen det? eftersom att djurplågeri är väl straffbelagt? har grubblat ett tag på det här..

Nej, det är inte förbjudet, och eftersom man inte kan bevisa att djuren lider av det så fälls de inte för djurplågeri heller. Det finns exempel på hundar som efter veterinärbehandling lämnats tillbaks till ägaren, som använde den sexuellt. Detta trots att hunden varit såpass skadad att den behövt vård...

jag tycker att de borde säga säg själv att det är djurplågeri? det är ju för fan helt jävla sjukt usch fy fan..

Liknande trådar

Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 315
Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
458
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 731
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej, jag har läst igenom några trådar om hundar i bil. Men ingen har nämnt elbilarnas fantastiska möjligheter för hundägare, nämligen... 2
Svar
29
· Visningar
2 382
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka