Morran

Trådstartare
Har er hund /hundar några tics? Dvs underliga men ganska roliga/ gulliga beteenden som ni inte lärt dem, men ni VET dyker upp vi vissa tillfällen?
Vår pincher MÅSTE köra greyhoundracing upp till grinden och skälla tre gånger, varje gång han hoppar ur bilen. Spelar ingen roll om man så bara parkerar om bilen två meter och han får vara med. Han kutar lika glatt ändå. Och skäller. ALLTID tre gånger.

Sv: Tics?!

Haha jo varje gång vi åker hem till "mormor och morfar" så måste tiken springa x antal varv runt huset i rena glädjen sen in i huset och upp i knät på "morfar" om han sitter i fåtöljen i köket :D . Redan 2 km innan man är framme börjar det gnällas där bak i bilen och svansarna slår mot rutorna (vi har ju 2 hundar).

Min hund måste harkla sig innan han skäller.

Sen stoppar han in "snus" när han blir ivrig eller uppmärksam :D

Min ena hund snurrar alltid ett varv om hon blir lite för glad och upphetsad. Och alltid åt vänster. Hon kan också börja gräva om man tex snor hennes boll. Då gräver hon medans hon väntar på den. Om hon står på mjukt underlag, tex sängen eller soffan.
Den andra sprätter/gräver om hon blir lycklig och s låter hon jättemärkligt. Det är inga skall, och inget gnäll eller morr eller ylande. Utan någon märklig blandning av allt. :D

Den ena hunden måste alltid kuta allt vad hon orkat ett par meter efter att hon bajsat. Sen rapar hon alltid efter maten. Fick just rapen i örat.

Denandra måste alltid tacka för maten. Efter att hon ätit så letar hon alltid upp mig och kommer med en leksak till mig och fjäskar. När hon ska kopplas måste hon först alltid hämta en leksak. Det är irriterande om man står i hallen och ber henne komma ut. Hon kommer ut till hallen och PRECIIIS när hon ska ut så tvärvänder hon, letar efter en fiiin leksak. Vad som helst duger inte, så det tar lite tid. Sen kommer hon med den. Jag måste då säga loss eftersom att hon inte får ta med den ut. Så då släpper hon den på tröskeln och kommer ut. Varje dag. Varje gång...

Loke gör BÅDA sakerna! någon labbegrej? när vi får besök står han alltid och flåsar tills de kommit in genom dörren och ska hälsa, då springer han iväg och letar upp något att bära på.

Boris får alltid tokfnatt när han får rejsa av sig fritt i skogen. Varje gång tror jag han ska slå ihjäl sig, men hittills har han klarat sig utan skador (förstår ej hur). Med tanke på farten (190 km/h), tyngden och det galna uttrycket tänker jag "nu kraschar han i träder", "nu bryter han benet" eller "shit nu kommer han hitåt! :eek: " :D .

Sedan ska han ALLTID gäspa när han blir tillsagt. Tex imorse när jag förberedde mig för promenad blev han så glad och uppspelt (inte konstigt, igår fick han inte göra något alls utom snabbrastas) och stampade runt i hallen. Han gick ut i trappuppgången och jag sa "stanna" och gick in för att hämta något, då kommer han in och vandrar runt, runt, atackerar katten, tar upp ett tuggben och slänger omkring sig - beter sig allmänt störigt. Ut i trappen igen och jag ryter "STANNA!" Då gäspar han - alltid!
Ser väldigt drygt ut. :D

Hon hugger en leksak direkt hon hör nån i trappen eller utanför huset som ska till oss. Vilket iofs är rätt så praktiskt för då kan hon inte skälla :) Då blir det bara moff moff med en stor nalle i munnen :D Den andra är knäpptyst och skäller aldrig!

Ja helt klart rasbundet att måst bära direkt det blir lite starka känslor inblandade :p

ja men rycket efter skitandet då? loke kan dessutom bli akut-nödig-måste-bajsa-nu när vi är ute och cyklar. han lufsar på som vanligt, sedan är det tvärnit för han måste skita.

Tippan skrev:
Vad som helst duger inte, så det tar lite tid. Sen kommer hon med den. Jag måste då säga loss eftersom att hon inte får ta med den ut. Så då släpper hon den på tröskeln och kommer ut. Varje dag. Varje gång...
:rofl: :rofl: Och jag som tyckt att min hund var knäpp. (hon måste bita sig själv i svansen en gång efter att vi varit ute)

Ja ja ja ja! Den ena kissar exakt utanför dörren. Mitt på en parkering. Tja precis vart som helst som ligger inom 10 sekunder från det att hon blev kissnödig. Nu väljer hon sina bajs-ställen något bättre. Men hon blir alltid extremt akut bajsnödig och hennes sätt för att snabbt kunna bajsa har inga hinder. Även där, är vi mitt på en parkering så är vi. Nöden har ingen lag :p

Rulla sig då? Hon måste alltid rulla sig på gräset innan vi går in...

Ja mycket bra gympa! Det utövar vi varje dag :) Sen kryper hon av sig själv en stund varje dag. Så jag brukar lägga till kryyyyp. Får se om det ger resultat när vi sätter igång med det ;)

får man pluspoäng om hela sidan av huvudet ligger tätt mot marken tro?

jag har lärt loke att bita tag i kopplet och dra och hoppa som en unghund på kommandot "busa" genom att upprepa ordet när han gjorde så spontant. "stopp" betyder sluta busa.

Jag får alltid en present när hon varit ensam själv och jag kommer hem.
Jag kan få hennes tuggben, eller en sko eller något annat som hon valt med omsorg.

En annan grej är att hon heldre backar än försöker vända sig när hon ska ut ur trånga utrymmen, så det kan hon numera på kommando.

Min hund springer (skengalopperar :angel: ) alltid ett par varv runt mig när jag släpper ut honom ur hundgården.
Han sitter där högst en timme i taget men på honom verkar det som om han varit instängd i flera dagar :)

Aliide skrev:
Sen stoppar han in "snus" när han blir ivrig eller uppmärksam :D

Det gör min med :love: Jag tycker det är jättegulligt :d
Sen börjar han alltid smånysa när han tigger..
När vi kommer hem efter att vovvarna varit ensamma ett tag, ska man alltid med honom upp i mammas och pappas säng och hälsa :p
Bägge våra hundar rapar efter maten. Alltid.
Den "gamla" (9 år), måste ALLTID rulla sig i gräset minst en gång under varje promenad. Ibland ligger han kvar och njuter en stund innan vi kan gå vidare..

Senast ändrad av en moderator:

Min hund "ler" när det händer något spännande.
Har ingen bra bild men den här är någorlunda:
Ludde023.jpg

Här drar han bara upp ena mungipan, oftast gör han det med båda.
Har ingen bättre bild men det ser verkligen ut som att han ler :p

Och varje gång jag säger till honom att det är dags att sova så ger han mig den här blicken:
Ludde3006.jpg

Inte så ovanligt kanske.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 168
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 568
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 309
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 138
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar