tiburhingstar i avel

cili

Trådstartare
vilka har jag att välja på?
tiburhästar har gett bra avkommor i kombination med mitt stos stam, men vilka finns i avel?
shibur är ju itne godkänd och tibur himself blir ju aningen problematiskt ;)

Sv: tiburhingstar i avel

Ett alternativ är ju Tibbe Lavec. 1,8 miljoner i insprungna pengar, 58 svenskfödda avkommor som sprungit in 4,2 miljoner, och detta undan ston som inte är av allra bästa klass. Han ska avkommeprövas snart och det blir intressant att se hur hans avkommer värderas. Har en andelshäst, uppfödd hos oss men samägd genom Stall Procent. Han är 2 år och går Premie i morgon, fredag. Mamman är en rätt tjurig märr men sonen är en psyiskt mycket stabil och (näsan för) cool kille, jättetrevlig.
Hälsade på Tibbe när vi lämnade märren för betäckning och han är kanontrevlig själv också.

Jag har ett Tibbe Lavecsto som är en klippa. Men jag har hört ett rykte om att de ska ha dåligt psyke faktiskt.

Vår 2 årshingst e. Tibbe Lavec står just nu hos tränaren Stefan Axelsson. Stefan svor över honom och sa att han var så lugn, stabil och orädd att "man skulle kunna klyva honom med en pisk" utan att han blev knäpp. Lasse Högström ska köra honom i premielopp ikväll och han han bara bra att säga om psyket han med.
Vår kille litar på alla, älskar alla och är så stabil i psyket att det troligen är lättare att reta upp en vägg. Vet ej om han är ett undantag psykiskt eller vad, men han har absolut inte ärvt sitt fina psyke från sin mor som är "drottning bland bitchar", en riktig satmara med andra ord.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 904
Senast: Kisseninan
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 520
Senast: Marty
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 537
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V