THERMO MASTER RAIN TÄCKE!

mina är super bra, hade min häst ute igår när det regnade hela dagen hon var ute i 12timmar och det läckte inte

Det är bara det att jag faktiskt frågade om det andades när jag köpte det... Oh Ja, det var sååå bra. Men icke sa nicke!
Täcket är i princip inte användbart om man inte har något annat under.

Trots att mitt hade hängt på tork (i ett torkrum med värme och avfuktare) med innersidan utåt, i ett dygn så var det inte torrt idag.

Slängde det i tvättmaskinen och en stallkamrat har tagit med sig det hem för att torka det i sitt varma pannrum så ska det lämnas tillbaka på torsdag!!

Herregud ! Sluppit tvätta täcka på ETT år ! Vilken lyx !Min häst :devil: rullar sig minst ett par gånger varje dag och vi har det LERIGT . Täckena står för sig själva efter en dag. I desperation har jag börjat duscha häst med täcke och allt för att det skall bli tillräckligt rent för att få åka i min tvättmaskin :smirk:

Var och lämnade tillbaka det idag, de ifrågasatte det inte ens så jag var nog inte den första, kan ju säga att de var klart trevligare i affären än när jag ringde och hamnde på postorderns reklamationsavdelning.

Jag "bytte upp mig" till ett dyrare täcke med andasfunktion, bogveck och snabbknäppning, hade turen att det nu ät 15% på hela sortimentet om man handlar över 300:- så "uppbytet" pluss två grimmor kostade mig 199:- i mellanskillnad.

Flera hästar i stallet som har sådana täcken och jag upplever dem som du säger: de andas inte.

När det har regnat och blivit lite fuktigare så är de vasr hästar har sådana täcken oftast frusna, medan mitt sto är varm och torr...
Men det som också börjat komma fram är att spännen m.m. börjar gå sönder. Ett spänner ramlade av och såg helt förätet ut (inte rost utan något annat). Har dock bara hänt på ett spänne och på ett täcke.

lite som en disktrasa tycker jag. håller ganska bra tätt men blir blött inuti. dessutom så går dem så lätt sönder.hela nedredelen släpper som.. :mad:

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 048
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 389
Senast: cassiopeja
·
Äldre Tänkte fråga om någon här inne har varit med om något "övernaturligt", något som ni inte riktigt kan förklara hur ni än vänder och...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
24 998
Senast: Asko
·
Hästhantering Hej, jag har en 17 årig travare (vet ej om det spelar roll eller ej) som jag börjar tappa tålamodet med. När jag fick honom för tre...
Svar
11
· Visningar
1 730
Senast: Pathmaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Uppdateringstråd 30