The Swedish Number

snow

Trådstartare
Har ni registrerat er?

Jag gjorde det idag och har hittills pratat med en mäklare från Nigeria (hade lite svårt att höra allt han sa tyvärr) och en kvinna från Rumänien, som bl.a. undrade om svenskar är deprimerade och om Roy Anderssons filmer är "mainstream" i Sverige :D.

Rätt kul grej tycker jag.

Har ni registrerat er?

Jag gjorde det idag och har hittills pratat med en mäklare från Nigeria (hade lite svårt att höra allt han sa tyvärr) och en kvinna från Rumänien, som bl.a. undrade om svenskar är deprimerade och om Roy Anderssons filmer är "mainstream" i Sverige :D.

Rätt kul grej tycker jag.

Det skulle jag vilja göra! Registrerar man sig för jour á 24 h eller vissa tider? Tänker att det blir svårt att ha tid att prata hela tiden. Hur lång tid tog dina samtal? :)

Har haft massa samtal. De flesta riktigt bra, några samtal med tekniska problem och två samtal från tramsande tonåringar från okänt land. Men Sverige svarade attans så trevligt ändå! Bra att tänka på eftersom alla samtal bandas och utvärderas!

Det skulle jag vilja göra! Registrerar man sig för jour á 24 h eller vissa tider? Tänker att det blir svårt att ha tid att prata hela tiden. Hur lång tid tog dina samtal? :)

De flesta samtal är rätt korta (kan lägga till Nederländerna, USA, Taiwan och UK till listan ovan) många verkar mest vilja kolla om det funkar öht :). När man inte kan svara sätter man sig som "otillgänglig" i appen. Jag har bara fått trevliga samtal hittills. Folk undrar vad man gör och var man bor och vad som är bra med Sverige, typ.

Det är lite beroendeframkallande! Hade just ett mycket givande samtal med en indisk immaterialrättsjurist i New Dehli där vi diskuterade bl.a. Piratpartiet, Dalarna och vilken del av Indien som har bäst väder. :up:

Verkar som ett jättespännande initiativ! Men jag vill också vara med ju :mad::p! Som svensk i exil får jag sukta på avstånd från andra sidan sundet istället :arghh:.

Jättespännande!
Jobbigt bara att jag är så rädd för att prata med folk i telefon, men å andra sidan kanske det här skulle vara ett bra sätt att komma över rädslan? :p (har inga problem att snacka med okänt folk över skype eller liknande, bara telefoner...)

Tyckte också det verkar som en kul idé, överväger att haka på.
Blev iofs litet fundersam på kvaliteten när Svenska Turistföreningen skriver i appens infotext att Sverige ligger i tidszonen GMT+2...

Tyckte också det verkar som en kul idé, överväger att haka på.
Blev iofs litet fundersam på kvaliteten när Svenska Turistföreningen skriver i appens infotext att Sverige ligger i tidszonen GMT+2...

Fast det är ju sant nu. GMT är ju två timmar före vår sommartid. :)

Jag har ingen aning om vad det är ens, men det verkar spännande av vad jag kan läsa här. Någon som vill förklara mer? :)

Njae, då har man inte riktigt förstått begreppet tidszon. Vi har förvisso tiden GMT+2 för närvarande, men Sverige ligger fortfarande i tidszonen GMT+1. En tidszon är en geografisk konstruktion, Sverige flyttar sig inte på jordgloben beroende på om vi befinner oss i sommartid eller ej. ;)

Nej, det vet jag. Naturligtvis. Jag vet inte riktigt vad jag försökte komma fram till så glöm det. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka