bananabambi

Trådstartare
Jag har bara det vanliga, första spelet. Men vill ha mer :love: Nu undrar jag vilket jag ska köpa härnäst, The Sims - Double Deluxe eller The Sims - Unleashed? Eller är det något annat av dom två som är ännu bättre? Snälla, hjälp mig välja!
 
Double Deluxe så ingår det väl några andra program som t ex göra ansikten till sina figurer. Unleashed är där i du får skaffa husdjur + nya möbler,tapeter,yrken mm.

Själv har jag allihop utom de där deluxe paketen!
 
De andra tillbehörs grejerna finns att ladda hem från internet GRATIS, helt lagligt.

Första deluxe-paketet innehåller the sims+livin it up (den heter olika i sverie och i usa.. nu blev jag osäker på vad den heter här)

Jag skulle nog köpa hot date, för då kan simmarna göra mera saker med varandra, sen unleashed, för de söta hundarnas och katternas skull.

Makin magic kan man hoppa över helt..
 
Haha, dålig idé, jag vill spela nu! :D När släpps 2:an då? Såg att den var på gång men missade nog datumet. Och vad kommer 2:an att ha som gör det värt att vänta på?
 
Jag har nu sett att det finns Double Deluxe och Deluxe Edition. Den senaste nästan 100:- billigare. Var ligger skillnaden?

Vilket tycker du är det bästa? Jag har nu beställt Double Deluxe, tyckte det verkade bra faktiskt. Blir kul när det kommer! *längtar*
 
I tvåan lär det bli så att simmarna åldras. Barnen växer alltså upp, blir vuxna och gamla. På det sättet blir det alltså mer verkligt. Om barnet har en bra ungdom blir den äldre & friskare. De beslut man tar över simmen kommer påverkas hans/hennes liv mycket mera än det gör nu. Huset kommer dessutom gå att ha i tre våningar. Sedan blir det bättre grafik. Det blir fler/andra möbler o.s.v.

Double deluxe innehåller väl mest nya prylar och sådant. Jag skulle hellre ha köpt Unleashed eller SuperStar eftersom man då får nya "världar" liksom. Men Double Deluxe är nog också kul.

Det var länge sedan jag spelade Sims. Borde nog börja med det igen. Det är rätt kul, men lätt att fastna i. :P :)
 
Antagligen. De har lite fel tidsuppfattning de där simmarna :smirk:
 
Jag gav upp Sims. Medan min hårt arbetande far-karaktär var i duschen han sonen bli bortsänd till militärskola och hustrun elda upp köksbordet.

Jag föredrar spel där målet är att förstöra saker, inte misslyckandet! ;)
 
:rofl:

Mina familjer har det gått rätt bra för faktiskt. Inte en enda död vad jag kommer ihåg iallafall :)
 
Skillnaden mellan Deluxe Edition och Double Deluxe är att det sistnämnda innehåller de tre första spelen (Sims, Livin'it up och House Party) medan Deluxe Eidition bara innehåller de två första.

Sen är det även en del bonus som The Sims Creator och annat som man inte får om man köper spelen var för sig.
 
Jag har The sims deluxe och typ alla expansionpacks och jag är mest nöjd med Maki´n magic. Skulle gärna villja ha det nya The sims deluxe. Det verkar bra :)
 
Jag fick mura in en för att få död på honom :o
Jag ville bara ha bort en i familjen (frun och maken kom inte alls bra överrens :p) och frugan hade en romans med en granne så jag murade in maken i ett slutet rum i huset :devil:
 
Min vän informerar mig att det är bättre att helt enkelt flytta möblerna och stänga in dem i ett hörn, eftersom väggar kostar pengar. Annars kan man skicka in dem i swimmingpoolen, om man har en, och ta bort stegen.
 
Det fungerar också att elda upp dom...
(Sätt gärna en matta nära den öppna spisen så börjar det brinna fortare! ;))
 
Haha, jag har praktiserat samtliga tillvägagångssätt och kan säga att swimmingpoolen är det, enligt mig, mest effektiva sättet att bli av med oönskade familjemedlemmar.

Eftersom swimmingpoolen dessutom oftast finns utomhus slipper man se eländet utan kan fortsätta spela som ingenting har hänt trots att en stackars sim (oftast maken i familjen :o :devil:) kämpar för sitt liv ute i poolen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
730
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 409
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 218
Senast: linnsan
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 640
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp