"The differense" grimma.

sannaaah

Trådstartare
Tänkte på det idag när jag tog in hästarna. Grimmorna ligger ju precis bakom öronen på hästen i många timmar om dagen, ja för de som har grimma i hagen. Visserligen är det ju inte lika mkt tryck som när den har träns som trycker av diverse orsaker men jag tycker ändå det måste vara obehagligt att ha grimman på samma ställe så många timmar om dagen?

Går ju att avhjälpa en del med en mjuk och "snäll" grimma men annars kanske det är grimmornas tur att få ny design? :angel:

Sv: "The differense" grimma.

Är det inte lättare att bara ta av grimman?

Annars borde det ju räcka med ett stort ludd under nackstycket. Man behöver ju inte ha den tyngsta lädergrimman i hagen heller. :idea:

en rätt spänd grimma som inte hänger ner över mulen och tynger i nacken borde vara helt OK, annars kan man ju ha ludd.

Varför inte ha utan grimma i hagen? mycket bättre och säkrare!

Jo det optimala vore ju såklart att inte ha grimma i hagen men min ena kan få för sig att gräset är grönare på andra sidan ibland :angel:
Stallet är dessutom ganska när en väg så det känns säkrast att ha grimma på iaf nåt skulle hända.

har också helst grimma på i hagen, om inte annat så för att lättare få tag i hästen om någonting händer och de måste flyttas fort.. (tex brand)

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
15 905
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 974
Senast: Ceta
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 095
Senast: Mia_R
·
Hästvård Lägger ut mina funderingar här. Min häst har fått känslig hud. Hon var skavkänslig i vintras men det hölls kontrollerat med bogskydd...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 749
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • FÅRtråden