astronaut

Trådstartare
Var det någon som såg The bible när den gick på SVT? Fått i uppdrag av läraren att skriva om fem personer som är med i den serien men han tänkte väl inte på att den inte går att se på SVTplay längre. Känner heller inte för att ladda ned.

Någon som vet fem personer (dvs: typ Abraham, Moses o.s.v) som var med i serien?
Noll koll och vill inte direkt skriva om någon som inte nämndes i serien.

Sv: The bible

Men alltså, The Bible handlar om bibeln, det är inte svårt att kolla upp bibelns personer. Det är ju en film om alla händelser, om allt som står i bibeln.

Var det någon som såg The bible när den gick på SVT? Fått i uppdrag av läraren att skriva om fem personer som är med i den serien men han tänkte väl inte på att den inte går att se på SVTplay längre. Känner heller inte för att ladda ned.

Någon som vet fem personer (dvs: typ Abraham, Moses o.s.v) som var med i serien?

den finns på swefilmer.com streemat

Biblen top ten

Abraham

Moses

Jesus

Maria

Josef

Jessaia

David

Salomo

Noa

Herodes

Sen är väl haken att om du inte vet nåt om dem, hur ska du kunna skriva något. Visst en del syns ju i serien, men om vi tar nåt så enkelt som skapelsen eller de tio budorden. Så finns skapelseberättelsen i två versioner och de tio budorden är lite beroende på tolkning över 600...

"Ja, fullkomligt medveten om att det uppenbarligen är människor från bibeln som nämns men jag ville mest säkerhetställa att de jag skriver om NÄMNS i filmen, annars kunde jag lika gärna googlat fram dessa."
Hälsningar från astronaut som glömt sitt lösen och därför inte kan svara själv
:)

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
34 065
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 048
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
767
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 556
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka