Thailandresa med familjen..vart ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

Lillfisen04

Vi ska boka resa till Thailand nu för nästa vinter, men har aldrig varit där. Har ni förslag på vart man ska åka. ?
Stränderna är ju tydligen olika fina där och säkert mer eller mindre barnvänligt också på vissa ställen.
Vi vill ha rätt nära till både strand och centrum..gångavstånd. Men ändå ett relativt lugnt område..
Billígt o bra..! Inga krav just va..haha..:banana:
 
Sv: Thailandresa med familjen..vart ?

Undvik Phuket som pesten. Pattaya är inte heller nån hit.*hrmmm*

Fint är bla Koh Samui, Koh Samet, Koh Chang, Koh Lanta.
Kao Lak har man börjat bygga upp igen, vill man ha det stora lugnet och tycker det känns ok, kan man lätt få 2 mil sandstrand för sig själv om man vill.

Annars finns ju Ao Nang (krabi) om man vill ha lite mer action, men
då får man sexhandeln på köpet, om än inte i samma omfattning som
pattaya och phuket.

Barnvänligt är det i princip överallt, men just pga av sexhandeln skulle jag undvika vissa ställen. Jag gillar det inte.
 
Sv: Thailandresa med familjen..vart ?

Vi var i Phuket, Karon beach förra året. Min syster hade då en 3åring och en 1 åring.

Stranden var kanske inte så lämplig för så små barn då det var rätt djupt vatten, däremor var det allt det andra du beskriver.

Kata beach var vi på en dag, verkar vara väääldigt populärt bland barnfamiljer.
 
Sv: Thailandresa med familjen..vart ?

Jag har varit i Khao Lak, Krabi, Phi Phi, Karon (Phuket) och Koh Lanta. Khao Lak var helt klart överlägset. Men detta var innan tsunamin, fast det skulle inte hindra mig idag.
 
Sv: Thailandresa med familjen..vart ?

Vi var i Thailand två veckor efter årsskiftet, vi var då i Bang Saen.
Det vill jag nog inte rekommendera, det var liksom inget speciellt.
Stränderna var inte alls speciellt vackra, vi har vackrare stränder här hemma. Det var nästan tur att barnen hellre ville vara vid poolen.

Annars kan jag rekommendera Koh Samet. Vackert, lugnt. Dock en del skandinaviska, medelålders män med deras tre, fyra jätteunga "fruar". Såg även medelålders kvinnor med småpojkar.

Har man småbarn så är det ju ingen fara, dom förstår ju inget. Det är man själv som mår dåligt över det. Värre är det ju när barnen blir lite större och kanske uppfattar saker och ting som ett mindre barn aldrig skulle göra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vinter i november eller januari planerar jag att åka till solen ca 2 veckor. Men var ska jag åka? Enda kravet är att flygresan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 486
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 592
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 694
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 752

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp