Textur i hår

MissFideli

Trådstartare
Jag har rakt, glansigt hår. Hopplöst att fläta och annat med andra ord.
Har nu börjat testa lite med torrschampo som texturspray, men är inte helt nöjd.
Finns det nått bättre? Mousse? Annan texturizer/torrschampoo?

Har nu börjat testa lite med torrschampo som texturspray, men är inte helt nöjd.
Saltvattenspray? Det tycker jag ger den där lilla extra stadgan som behövs när man ska sätta frissyr, jag har som du ett rakt glansigt hår. Mitt hår består av tunna tunna hårstrån, men väldigt många...

Saltvattenspray? Det tycker jag ger den där lilla extra stadgan som behövs när man ska sätta frissyr, jag har som du ett rakt glansigt hår. Mitt hår består av tunna tunna hårstrån, men väldigt många...

Samma här. Tjockt hår, men tunna hårstrån.
Saltvattenspray kan absolut vara nått. Tips på bra sådan?

Jag har använt spayvax eller saltspray. Sen måste man ju ha rätt redskap för att förankra också, bra snoddar och veta hur man låser hårnålar för att få en uppsättning att hålla.

Jag har precis börjat med hårnålar, så är under upplärning. Snoddar är värre, har ju behövt nått som dragits åt ordentligt för att den ska sitta kvar. Med typ saltvattenspray, kanske de sitter ändå. Så jag slipper det värsta slitaget på hår och hårrötter 🙄
Köpte nyligen Blax hårsnoddar, hoppas de ska vara bra.

Saltvattenspray?
Annars prova runt bland torrschampoona.
Och de vanliga schampoona.
Olika märken fungerar olika bra på olika hår, förutom att det är för "normalt, "fint/tunnt/ hår osv.
Vissa märken fungerar helt enkelt inte med vissa hår, oavsett vilken hårtyp de är anpassade för.

Saltvattenspray?
Annars prova runt bland torrschampoona.
Och de vanliga schampoona.
Olika märken fungerar olika bra på olika hår, förutom att det är för "normalt, "fint/tunnt/ hår osv.
Vissa märken fungerar helt enkelt inte med vissa hår, oavsett vilken hårtyp de är anpassade för.

Vanliga schampo hjälper inget alls. Ska testa saltvattenspray.

Vad man använder för schampo och balsam gör ju också väldigt skillnad! Valet av balsam upplever jag har mycket större effekt på texturen än vilka produkter man sen har i.

Jag använder invisibobbles nano, tycker snoddar som har lite varierande greppyta funkar bättre, men det är ju fortfarande svårt att få något att sitta i änden av tex en fläta om jag inte vill dra åt för kung och fosterland.

Vad man använder för schampo och balsam gör ju också väldigt skillnad! Valet av balsam upplever jag har mycket större effekt på texturen än vilka produkter man sen har i.

Jag använder invisibobbles nano, tycker snoddar som har lite varierande greppyta funkar bättre, men det är ju fortfarande svårt att få något att sitta i änden av tex en fläta om jag inte vill dra åt för kung och fosterland.

Får kolla på dom. Har testat den snurrade typen av snodd tidigare, men de har ju glidit ur eftersom de inte går att dra åt.
Jag vill bara ha textur vid behov och på ställen där det behövs.

Det finns riktigt billigt hårpuder som gör håret supersträvt! Jag har också väldigt mycket hår men stråna är tunna och spikrak och glansiga. Håruppsättningar sitter INTE kvar.

Vet inte om du redan testat den men jag använder Björn Axén Dry Spray Texture & Volume. Färgar inte håret, blir inget ”mjäll”, eller ihopklibbning. Ger en helt underbar strävhet i håret. Jag tar bara lite närmast hårrötterna i luggen och håret på sidorna på morgonen. Håller hela dagen och lite till. Det blir inte som med hårspray en ”stel” frisyr utan håret blir bara strävt och hakar i varandra på något sätt och ger volym i ett annars platt och tungt, flisigt hår. Det ser naturligt ut och rör sig i vinden. Helt underbart. Har provat en hel drös med torrschampo. Detta är det enda som jag upplever verkligen funkar som jag vill.
Kallar mitt hår för glashår eftersom inget fastnar i det. Går jag till frisören och lockar det så håller det i bästa fall en timme eller så.

Vet inte om du redan testat den men jag använder Björn Axén Dry Spray Texture & Volume. Färgar inte håret, blir inget ”mjäll”, eller ihopklibbning. Ger en helt underbar strävhet i håret. Jag tar bara lite närmast hårrötterna i luggen och håret på sidorna på morgonen. Håller hela dagen och lite till. Det blir inte som med hårspray en ”stel” frisyr utan håret blir bara strävt och hakar i varandra på något sätt och ger volym i ett annars platt och tungt, flisigt hår. Det ser naturligt ut och rör sig i vinden. Helt underbart. Har provat en hel drös med torrschampo. Detta är det enda som jag upplever verkligen funkar som jag vill.
Kallar mitt hår för glashår eftersom inget fastnar i det. Går jag till frisören och lockar det så håller det i bästa fall en timme eller så.

Nej, har nog inte testat den. Bra pris med! Men det finns 2 olika färger på förpackningarna, vet du vad som skiljer?

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 619
Senast: Twihard
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 187
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 447

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat