Textiltvätt

Limelight

Trådstartare
Jag har en gammal bäddsoffa som det inte går att ta av klädseln på och det är i stort behov att tvättas. Vet att jag hört någon gång att det ska finnas något typ av textiltvätt att ha på, är det sant?.

Finns det att köpa någon form av textiltvätt till en sådan slags soffa, och hur gör man med det ?

Sv: Textiltvätt

Det finns skumtvätt som man har till tex bilsäten, funkar säkerligen på soffor också. Testa på ngt "osynligt" ställe först och se så att tyget inte ändrar färg.
Ser ut typ som raklödder, som man borstar bort när det har torkat sas.
Finns säkert lite överallt, vet att jag har köpt på bilt*ma.

Annars brukar man kunna hyra mattvätt från typ målarfirmor, golvläggningsfirmor osv - den går ju att tvätta soffor med också.

Annars brukar man kunna hyra mattvätt från typ målarfirmor, golvläggningsfirmor osv - den går ju att tvätta soffor med också.

Fungerar inte tipset ovanför dig får det nog bli något sådant. Aldrig kommit på tanken att det finns sådana att hyra :)

Vi tvättade våra tygsoffor med detta. Jycken tyckte att de var väldigt bra att torka av sig på när man kom in våt efter promenaden...

Kuddöverdragen och de till dynorna tvättade vi faktiskt i maskin. Detta då sofforna var gamla och vi chansade. De krympte en aning, kanske skulle vi ha provat med mattvätt även där.
Tyget var lite frotte'aktigt.
Själva soffan ställde vi ut på altanen (det var alltså sommar) och tvättade. Det blev bra.
Bra med en ren handduk tyckte jycken och fortsatte att stryka sig mot den ljusblåa soffan...Så vi gjorde det flera gånger.

Det beror väl på vad du har för slags soffa.
Kanske du ska fråga på någon möbelaffär. De borde veta tycker jag. Det lär väl bli en och annan fläck på demonstrationssofforna som de får ta bort.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 350
Senast: hollypolly
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
690
Senast: Åsa A
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 700
Senast: Bison
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka