Sv: Testamentera häst?
Tja, om jag dör är ju 'om jag dör NU' egentligen. Dör gör ju vi ju alla förr eller senare
Just av anledningen du nämner skulle jag inte testamentera häst annat än om jag VISSTE att personen, som då skulle behöva vara en nära anhörig, verkligen ville vara säker på att få/kunna behålla hästen.
Därför jag valt att lista namn + nummer till de som kan erbjudas hästen/hunden, alt hjälpa till med hur man går tillväg för att sälja.
Kan ju se om mamma & pappa (som ärver mig iom att jag är ogift och inte testamenterat) skulle försöka sälja de två som skulle säljas om jag trillade av pinn idag..
'Fläckig shetlandsponny säljes. 12 år gammal, tjock och snäll, körd och riden. Vagnar och diverse grejer ingår. Papper finns någonstans, försäkrad på nåt vis. Troligen vaccinerad och sånt'
'Grå liten welsh säljes, 1 år gammal. Hingst. Snäll. Papper finns, någonstans. Försäkrad på nåt vis. Troligen vaccinerad och sånt'
'Svart riesenschnauzer, 4 år. Kastrerad. Snäll men mycket busig. Allergisk mot en massa mat, oklart vad förutom fläsk det vet vi. Kattvan. Papper finns någonstans, försäkrad någonstans. Blodgivare.'
'Skrikig siames, vit med brun mask. Snäll men skriker mycket. Dåliga njurar och haft nåt problem med tänderna. Papper finns någonstans. Hundvan. Ålder lite tveksam, han har bott här länge i alla fall'