Terrorist bortskänkes

Haukur

Trådstartare
..kan ev tänka mig betala för att någon tar henne:devil:
Monstret gräver i blomkrukor, bryter sönder blommor, välter blommkrukor och vaser, vattenskadar laptops, biter på kablar, biter sönder påslakan, kräks på mattor, river sönder andra katter och bajsar på kanten på kattlådan.

Någon som vill ha denna underbara varelse? Hon är dessutom inte tam och hårar något kopiöst.:angel:

Sv: Terrorist bortskänkes

Monstret gräver i blomkrukor, bryter sönder blommor, välter blommkrukor och vaser, vattenskadar laptops, biter på kablar, biter sönder påslakan, kräks på mattor, river sönder andra katter och bajsar på kanten på kattlådan.

Någon som vill ha denna underbara varelse? Hon är dessutom inte tam och hårar något kopiöst.:angel:

Borde nog tämjas och uppfostras...låter ju inte prescis som någon rolig katt att ha hemma...:(

Tämjning är på G men hon är vildkatt från början så det går sakta men säkert.

Tilläggas bör att hon även flörtar med min pojkvän så jag får ingen uppmärksamhet alls...:angel:

Nej, det låter faktiskt inte alls som någon särskilt trevlig katt. Vattenspruta funkar inte, antar jag? Eller gör hon det bara när hon är ensam hemma? Isåfall skulle jag nog inte låta henne ha tillgång till hela bostaden när man inte är hemma, förutom att det är tråkigt med förstörda saker så låter det ju direkt farligt.

Det fixar sig nog med lite uppfostran, hon har väl inte bott hos dig så länge? Har du inget kort på den lilla marodören?

Ska vi byta?

Jag erbjuder en döv kastrerad hankatt som när han vill ut skriker och två minuter senare skriker för att han vill in och två minute senare skriker för att han vill ut osv. Helst vill han ut en timma innan man har tänkt att gå upp. Han kissar även gärna på min nyinköpta fårfäll.

Fler som har bytesobjekt?

Nejmen lilla raringen då! :love: :D
Vad roligt att hon börjar känna sig hemma! :devil:

Du har ingen möjlighet att ha henne i bara ett rum? Helst ett "kattrum", dvs inga blomkrukor/prydnadssaker/elsladdar?
Hoppas att hon lugnar ner sig snart!

haha låter som din katt lever livet hos dig, haha. vilket monster skulle bli tokig!

ett tips är att ta fram blomsprutan när hon äter på blommorna eller lakanen.. det funkade på våran katt, men vi har ju ingen anning om vad hon pysslar med när vi inte är hemma, men man kan fortfarande ana något som ser ut som bitmärken på blombladen :rofl:

Jo våran katt skulle jag vilja byta ut.
Sover i princip 95 % av dagen, resten så springer hon runt å jamar (knappt det, hon vet inte hur man gör) och kör loss på våra golv, krullar ihop mattorna med världens fart. Vill aldrig bli buren eller vara i famnen, stryker öronen bakåt och ser jätte arg ut. Kloar på mattor fast klösbrädan står alldeles brevid :confused: Hårar extremt mycket, älskar att sola vid skrivbords lampan annars sitter hon oftast för dataskärmen eller trampar på tangentbordet, spinner nästan aldrig, tigger men äter aldrig det hon får, inte äns lax.. någon som vill ha? :)

5540374.jpg

Jo våran katt skulle jag vilja byta ut.
Sover i princip 95 % av dagen, resten så springer hon runt å jamar (knappt det, hon vet inte hur man gör) och kör loss på våra golv, krullar ihop mattorna med världens fart. Vill aldrig bli buren eller vara i famnen, stryker öronen bakåt och ser jätte arg ut. Kloar på mattor fast klösbrädan står alldeles brevid :confused: Hårar extremt mycket, älskar att sola vid skrivbords lampan annars sitter hon oftast för dataskärmen eller trampar på tangentbordet, spinner nästan aldrig, tigger men äter aldrig det hon får, inte äns lax.. någon som vill ha? :)

Men... det här är ju liksom en katt. Det är så här de kan vara. Alla katter har ju sina egna personligheter. Varför skaffar man sig en katt om man egentligen inte vill ha den? :confused:

Haha, låter som en typisk katt, helt enkelt.:rofl: Känner minst fem stycken med ungefär den personligheten. Du får nog stå ut!

Attans, min är alldeles för väluppfostrad för att platsa i denna tråden.

Men det var verkligen roligt att läsa om era monster. Vill skaffa mig en hankatt, men vill ha en rädd sak. Varför? Jo, jag bor i en kommunikationskorsning och vill att katten ska hålla sig undan.

Sastra: Självklart att man vill ha sina djur. Men man måste få spetsa till det ibland. Kaninen går under smeknamnet mördarkaninen, men jag gillar henne ändå (ibland). :angel:

Nej, det låter faktiskt inte alls som någon särskilt trevlig katt. Vattenspruta funkar inte, antar jag? Eller gör hon det bara när hon är ensam hemma? Isåfall skulle jag nog inte låta henne ha tillgång till hela bostaden när man inte är hemma, förutom att det är tråkigt med förstörda saker så låter det ju direkt farligt.

Jag kan villigt erkänna att jag inte varit så hård på henne, hon flyttade hit för en månad sen och är vildkatt mer eller mindre så jag vill inte skrämma henne genom att skälla på henne.

/Jen med sveriges mest bortskämda katter, mitt hem är deras borg:angel:

Nejmen lilla raringen då! :love: :D
Vad roligt att hon börjar känna sig hemma! :devil:

Du har ingen möjlighet att ha henne i bara ett rum? Helst ett "kattrum", dvs inga blomkrukor/prydnadssaker/elsladdar?
Hoppas att hon lugnar ner sig snart!

*Fniss* Ja hon stormtrivs och det gör mina pojkar också, dom har levt upp som 17 sen hon kom å satte fart på dom:D
Jodå visst har jag ett kattrum -bor i en etta å det är väl katternas etta;) Sladdbitandet är inte så farligt eg, jag tar med sladdstripes från jobbet som dom får bita i så håller dom sig borta från andra grejer:angel:

Har du inget kort på den lilla marodören?

Det är så svårt å ta kort på henne för hon är aldrig still:angel:

Men här är hon...

Här har hon varit hos mig i två dagar och är ynklig och rädd.
PICT0009.jpg

PICT0019.jpg

Här var förra veckan, livet är tillbaka i ungen och hon krigar mer än gärna med mina pojkar:D
PICT0012.jpg

PICT0013.jpg

Det är så svårt å ta kort på henne för hon är aldrig still:angel:

Men här är hon...

Här har hon varit hos mig i två dagar och är ynklig och rädd.
PICT0009.jpg

PICT0019.jpg

Här var förra veckan, livet är tillbaka i ungen och hon krigar mer än gärna med mina pojkar:D
PICT0012.jpg

PICT0013.jpg

Fast hon e en terrorist e hon underbart söt! men hur kom det sig att du fick hand om henne?

Hon är så sööt! :love: Hon bytes gärna mot världens stöddigaste hankatt :devil:. Han äger världen med en självklarhet som är helt otrolig, lägger sig gladeligen och SOVER på matbordet fastän han vet att han inte får vara där, stjäl hejdlöst mackor och ost från bordet (det har han efter mamma :angel: ) och jamar uppfodrande konstant i två min medan matte försöker leta upp nycklarna så att hon kan släppain det lilla monst... jag menar sötnosen!

Jag har faktiskt en katt som heter "terrorist".
hon e precis lika :)
så jag klarar mig på 2 snälla katter och en Terror.

haha skit också!! :p

näe hon beter sig inte som mina 2 förra katter, dom spann iallafall :smirk:

och till dig som tror att jag egentligen inte vill ha katten. försökte vara lite ironisk men du verkade missförstå det.
Självklart vill jag ha katten, men om man fick önska så skulle jag vilja ha en lite mer personligare katt som sov hos en på nätterna, hoppar upp i knät osv :angel:

Hon är ju inte den gosigaste precis.. :mad:

Liknande trådar

Övr. Katt Någonstans har jag fått för mig att det här med katter är ganska smidiga djur att hålla sig med. Mormors katter låg mest i fönstren och...
2
Svar
28
· Visningar
2 229
Senast: Åska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar