terrängkörning?

Smurfoff

Trådstartare
kan man tävla i terrängkörning? vad gör man då? kör i terräng, typ skog och så?? måste shettisen ha stam för att tävla i körning? min shettis bamse älskar att dra vagn och är väldigt duktig och stark i terrängen fast han är ganska liten och omusklad nu. vi gick över en åker idag och det klarade han galant fast vi körde i en massa hålor och sånt. skulle varit kul att tävla i det om det finns. inom skåne helst.

Sv: terrängkörning?

Mallju skrev:
kan man tävla i terrängkörning? vad gör man då? kör i terräng, typ skog och så?? måste shettisen ha stam för att tävla i körning? min shettis bamse älskar att dra vagn och är väldigt duktig och stark i terrängen fast han är ganska liten och omusklad nu. vi gick över en åker idag och det klarade han galant fast vi körde i en massa hålor och sånt. skulle varit kul att tävla i det om det finns. inom skåne helst.
Nu är det något som spökar för mig här på bukos. Jag kan ju inte läsa det jag skriver själv så jag hoppas att det blir rätt. Terräng körning vet jag inte om det finns men maraton finns ju. Det finns ju även typ skogskörning och sådant men det är ju inte så lämpligt för shettis kanske.

Sv: terrängkörning?

Det är maraton i sånna fall, men det är ju en av tre grenar du tävlar i, i sånna fall. Shettisen måste inte ha nån stam för att få tävla (men forhoppningsvis har den ju nån... ;) ). Musklerna kan ni ju träna dit, storleken anorlunda. Men i lätt klass går det säkert bra!

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 794
Senast: Nepenthe
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 257
Senast: LaMagia
·
Körning Den här gången gör jag det lite lättare för mig och tittar på ponny efter funktion och inte bara ras. Men det jag vill ha lutar åt...
Svar
7
· Visningar
2 203
Senast: Mli
·
Körning Jag har ett kallblodssto på 19 år som jag har ägt i drygt 15 år. Hos sin tidigare ägare kördes hon men var med om en olycka och såldes...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Effie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka