Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En okunnig fråga, men varför behöver man täcka en hist som är klippt så? Man täcker ju ändå aldrig över dom klippta delarna? Ja, såvida man inte har halstäcke och magplatta förstås.
Har man en häst med riktig björnpäls som klarar att täta till riktigt ordentligt över ryggen trots stora pälsförluster på resten av kroppen kan den säkert klara sig rätt bra iaf, men hästar med mer normal päls skulle jag ge lite hjälp på traven. Det får iaf mina halvklippta hästar. De har fleece eller hundra gram nu. Kommer att ha som mest 200 g i år kan jag tänka mig när vinden ligger på och det är fuktigt i luften. Blir inte svettiga under täcket. Man ska ju inte överdriva med täcken, pälsen är ju kvar på de mest vitala delarna, men jag tycker det är tokigt att raka halva hästkroppen och låtsas som ingenting.
Thermo täcke inne i stallet? Tycker iaf jag låter idiotiskt.
Vad ska hästen ha på sig ute när det är -15?? Eller får den så inne och skämmas då för att ägaren skämt bort den med thermo täcke vid +8???
Det är hästar och det är vi människor som lägger på dem täcke för att VI fryser!
Vad ska hästen ha på sig ute när det är -15?? Eller får den så inne och skämmas då för att ägaren skämt bort den med thermo täcke vid +8???
Det är hästar och det är vi människor som lägger på dem täcke för att VI fryser!
Fast det ni missar är att hästen har en komfortzon på ca 20 grader, så tänket att "vad ska den ha på sig när det är kallare", är ett förmänskligande av hästen i sig, då den inte fungerar som vi gör när temperaturen skiljer sig några grader. De fungerar inte som vi. Dock tycker jag som jag redan sagt att ett tjockt thermotäcke vid + 8 grader är aldeles på tok för mycket.