Termoridbyxor

dressyrtjejen

Trådstartare
Har ni köpt termoridbyxor (alltså inte termo-byxor utan ridbyxor i tjockare material)?

Är de mycket varmare än vanliga ridbyxor?

Var har ni köpt dom?

De är varmare, framförallt tycker jag de tar vind bättre. Med ett par underställsbyxor i merinoull klarar jag mig bra.
Jag har ett par från MH och ett par från Horze, de från Horze är väldigt prisvärda.

Jag har från Granngården, deras egna märke(?) Covalliero. De är i softshell och lite fleece-aktiga på insidan medan utsidan är lite vattenavstötande. Väldigt sköna och klart varmare än vanliga ridbyxor, men när det blir riktigt kallt kommer jag ju behöva underställ.

Har ni köpt termoridbyxor (alltså inte termo-byxor utan ridbyxor i tjockare material)?

Är de mycket varmare än vanliga ridbyxor?

Var har ni köpt dom?

Ja, mycket varmare! F f a vindtäta vilket hjälper en hel del. Jag har köpt mina i Ullared. Gav nog ca 400 kr för dem och de håller kanon, går in på tredje säsongen och de är fortfarande som nya.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 740
Senast: Squie
·
Utrustning Vad har ni för varma och vattentåliga skor/stövlar på vintern? Brukar bara ha mina gummistövlar med dom blir så himla kalla trotts...
Svar
4
· Visningar
388
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 126
Senast: Reshästen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb