Singoalla
Trådstartare
Min vän är i behov av terapi och jag försöker hjälpa henne med att finna någonting bra. Det rör sig om att sex har blivit kopplat till någonting negativt för henne redan sedan vi var tonåringar. Hon blir spänd och orolig, och då gör det ont, och då fortsätter denna negativa cirkel. Nu upptas alldeles för mycket av hennes tid till att fundera ut strategier för hur hon ska kunna undvika att ligga med sin partner, och hon känner sig lättad efter att de har haft sex för då slipper hon fundera på hur hon kan undvika det i någon vecka åtminstone. Hennes partner är jättefin, men har svårt att prata om känslor (ovanligt va? ). Jag har uppmanat henne att prata med honom ändå om hur hon känner, då kanske de kan hjälpas åt att jobba bort denna negativa nedåtgående sprialen. Kanske pausa sexlivet ett tag och hitta andra sätt att ta på varandra, så hon får lära sig att slappna av av hans beröring.
Jag tror dock ändå att hon kommer behöva hjälp med detta från någon utomstående då problemet är så långt gånget, men alla terapeuter jag hittat tar 1000-1200 per samtal och det vet jag inte om hon har råd med. Vad finns det för hjälp för henne som inte kommer ruinera henne? Är det någon här som har några bra råd att ge? Vill gärna att hon ska få hjälp så hon och hennes partner kan få det sexliv som de båda förtjänar!
(Å ja, det är faktiskt min vän som behöver hjälp denna gång och inte jag själv Personligen skulle jag gärna behöva hjälp till minskad sexlust )
Jag tror dock ändå att hon kommer behöva hjälp med detta från någon utomstående då problemet är så långt gånget, men alla terapeuter jag hittat tar 1000-1200 per samtal och det vet jag inte om hon har råd med. Vad finns det för hjälp för henne som inte kommer ruinera henne? Är det någon här som har några bra råd att ge? Vill gärna att hon ska få hjälp så hon och hennes partner kan få det sexliv som de båda förtjänar!
(Å ja, det är faktiskt min vän som behöver hjälp denna gång och inte jag själv Personligen skulle jag gärna behöva hjälp till minskad sexlust )