J
Jezz
Efter måååååånga års hopp-uppehåll har jag nu börjat hoppa lite smått igen! :smirk:
Nu gäller det att hitta tillbaks till känslan...
Några råd skulle jag behöva!
Hoppar bara smått för att finna balansen osv...
Har lite funderingar ang. tempo.... hur vet jag vilket tempo som är bäst? Har en förmåga att rida i undertempo!
Mina 2 hopp-killar är väldigt olika... gissar att jag måste rida dom olika oxå.
Den ena killen är en 12-åring... han är född till att hoppa! (e: Leuthen )... han har ett jäkla sug mot hinder och blir gärna lite het. Hoppar allt!
Den andra killen är en 5-åring...(e: Cortus) väldigt stabil och säker. Han suger inte på samma sätt, utan går i ett jämt tempo hela tiden... hoppar dock med glädje.
Jag vill gärna hålla på och ''fippla''.... istället skall jag väl låta dom sköta taxering osv själva? (illafall på dessa låga höjder).
Tips & råd mottages tacksamt!
Nu gäller det att hitta tillbaks till känslan...
Några råd skulle jag behöva!
Hoppar bara smått för att finna balansen osv...
Har lite funderingar ang. tempo.... hur vet jag vilket tempo som är bäst? Har en förmåga att rida i undertempo!
Mina 2 hopp-killar är väldigt olika... gissar att jag måste rida dom olika oxå.
Den ena killen är en 12-åring... han är född till att hoppa! (e: Leuthen )... han har ett jäkla sug mot hinder och blir gärna lite het. Hoppar allt!
Den andra killen är en 5-åring...(e: Cortus) väldigt stabil och säker. Han suger inte på samma sätt, utan går i ett jämt tempo hela tiden... hoppar dock med glädje.
Jag vill gärna hålla på och ''fippla''.... istället skall jag väl låta dom sköta taxering osv själva? (illafall på dessa låga höjder).
Tips & råd mottages tacksamt!