Temperatur inne?

Sv: Temperatur inne?

Har 21 grader i luften på jobbet, men ventileringsluften som kommer ut i taket ovanför mitt skrivbord är 17. Det är inte ok. :mad:

Hemma brukar vi ha 20-22 grader, gärna kallare i sovrummet. När vi flyttar ut på landet blir det nog kallare mellan eldningarna... :angel:

Jag tog tempen på rummen precis nu och vi har ca. 18 grader. Jag tycker att det är perfekt, sambon tycker att det är för kallt. Vi bor i lägenhet men har inte elementen pådragna.

18,3 har vi inne just nu. Kallt tycker jag och en av katterna. Sambon och andra katten njuter :p
Skulle gärna ha runt 21 grader inne men det kostar för mycket.
Har elpanna och ett otätt hus (snart till salu hoppas jag :D)

Jag har runt 16-18 grader året om i min lägenhet. Enligt hyreskontraktet ska vi ha minst 20 grader. När dom kommer och mäter värmen så är det tydligen 20 grader exakt i alla rum.
Vi har alla element på max och när vi sitter och kollar på tv får vi ha dubbla filtar och när jag sitter bredvid fönstret när jag är inne på datorn får jag ha någonting runt halsen, typ en schal eller liknande annars får jag typ nackspärr.

Kan det vara så att temperaturen ofta är OK, men att det drar (vilket kan kännas väldigt kallt)?

I varje fall och oavsett så skulle du kanske se över tätningen av fönsterlisterna. En gummilist kan göra underverk mot drag (som för övrigt är bland det värsta som finns).

Vi bor i lägenhet och har ca 23 grader inne. Nu har vi köpt hus med direktverkande el och svinkalla golv, så en STOR omställning väntar oss!!
Vi ska sänka temperaturen nu innan för att "härda" oss så vi inte får en köldchock när vi flyttar :D.
Det blir att innhandla tofflor, fleecetröja och luftvärmepump!

*kl*

Trähus med vattenburen vedvärme.
Mormor eldar. :D
Tanten får huvudvärk när det är varmare än 23 grader nere hos henne, då har vi kanske 22 här uppe. Oftast ligger det nog kring 18-20. Beroende på hur mycket det är eldat givetvis.
Nu har ju jag ett inbyggt element i magen och går mest omkring och tycker det är varmt samtidigt som tanten kan tycka tt det är för kallt... :)

Nu fick jag förklaringen! :D Om det är så kallt som 19 grader och det är en mer känslig grupp som bor där (barn, äldre etc) eller om någon klagar så kan man göra lite andra mätningar. Dvs. det kan indikera på att temperaturen faktiskt inte är okej. Det är inte bara luften i rummet man ska mäta utan det ska ju mätas på ett speciellt sätt (det här är jag inte insatt i) en viss bit ut från väggen osv. Dvs. att det kan vara läge att göra en fördjupning i det hela!

I mitt rum är det tätat med hushålls papper för att det inte ska dra så mycket.
Vi får ju inte göra så mycket i lägenheten eftersom vi hyr. Annars skulle jag gärna vilja att dom tätade fönstrena.
Sen har vi ju också en kantlägenhet + att det är ett gammalt hus = att jag tycker att dom kan höjja värmen i lägenheten lite mera.

Men en gummilist måste ni ju få sätta upp. Det finns självhäftande som bara är att dra loss om hyresvärden mot förmodan skulle misstycka.

Vi har 18 inne i köket där det är varmast, så i resten av lägenheten tror jag det ligger på runt 17, vilket är alldeles för kallt :mad:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 559
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar