Mia_R
Trådstartare
Jag blev nyss uppringd på min tjänstetelefon, som inte har någon koppling till mig när man söker på nätet, av någon som visste vad jag heter. Han rabblade snabbt upp sitt namn och var han kom ifrån, så fort att jag inte hann uppfatta något av det. Sen påstår han att jag köpt en försäkring för 15 år sedan och att det nu fanns en massa pengar på det kontot som inte var skyddade om jag skulle dö innan pensionen, utan allt skulle gå till staten och inte till mina anhöriga.
Sen undrade han om jag visste varför han ringer och när jag svarar att han vill försöka sälja något, så ringer han enbart för att göra mig en tjänst, visserligen så var det ju en försäljning men ändå en tjänst så jag inte skulle förlora alla mina pengar på kontot ...
När jag svarar att jag köper inget på telefon utan om han vill sälja något får han skicka hem papper till mig för påseende så slänger han på luren i öret på mig! Numret finns inte på eniro och när jag testade att ringa tillbaka på det så får jag hänvisningston.
Jag vill nu varna alla för samtal från 075-760 94 32.
Sen undrade han om jag visste varför han ringer och när jag svarar att han vill försöka sälja något, så ringer han enbart för att göra mig en tjänst, visserligen så var det ju en försäljning men ändå en tjänst så jag inte skulle förlora alla mina pengar på kontot ...
När jag svarar att jag köper inget på telefon utan om han vill sälja något får han skicka hem papper till mig för påseende så slänger han på luren i öret på mig! Numret finns inte på eniro och när jag testade att ringa tillbaka på det så får jag hänvisningston.
Jag vill nu varna alla för samtal från 075-760 94 32.