Teknosan lusern vs andra sorter

Sv: Teknosan lusern vs andra sorter

Ja det är bra med protein i Teknosans lucern. Vet ej hur det kommer sig att det skiljer så mycket, men jag är glad!

Jag är också glad! :D

Var bara orolig att jag hade missuppfattat det på något sätt :rofl:

Dessutom har jag aldrig hört talas om detta märke tidigare och jag trodde jag hade koll på vad som fanns på marknaden! :o

Jag hade heller aldrig sett det innan jag flyttade hit, men här tycks Teknosan (eller Spannex) vara vanligare än lantmännen.
Inte mig emot, det är ju bara bra att det finns olika att sälja på!

Det är nog bara så även om jag kan hålla med dig om att det är skillnad.
Vad kostar detta lusernfoder? undrar mest

Jag är oxå en som blev jätte glad över det höga protein innehållet!
Jag köper aldrig nån annan lusern nu! Dessutom är denna billigare än de andra hos min ÅF med! Kan inte bli bättre! :banana:

Haha tänk vad skadad man är! Jublar över lite protein o en säck lucern :o

Det är väl bra att man kan glädjas åt de små sakerna i livet :D

Jag ger också 7 kr/kg.

Tecnosans lucern gör livet mycket enklare!!!
Synd att den är svår att få tag på, men det är värt att jaga lite!

Skönt att slippa melassen!!!!! Ren lucern till skillnad från många andra märken, desutom jättefin kvalité i säckarna! Dessutom slipper man betalaf ör en massa fina tryck på säcken!

Håller med!!! Var i affären idag och köpte mer, passade på att berömma dom för den goda smaken att hitta så trevligt foder åt mig. :D
Gubben såg ut som en fågelholk, han verkade inte ha en aning om vad han hade bytt till för lucern och såg inte klokare ut när jag orerade om smältbart råprotein o jämförde värden. (detta är en såndär "skog o trädgårds affär" som säljer djurfoder också :D

Det står iof inte melass på innehållsförteckningen...

enl deras färsäljare är det iallafall melassfritt! :banana:

Jag har använt teknosan i några månader nu och är jättenöjd! Hästarna älskar det, det sväller snabbt av kallt vatten och dessutom prisvärt. Tycker en räcker en evighet :D

Ja, jag vägde ett "kilomått" nyss, med det andra lucernet brukar det rymma ganska exakt ett kilo men detta var nästan 1½ kg! Det + värdena gör det ju bara :love: Fräscht är det också!

Måste kolla upp det för jag har två ÅF i stan för Spannex och jag tror fasen jag stod och glodde på en sån lucernsäck för ett tag sen men valde bort den just för att det stod så lite på säcken...

Haha ja jag kan banne mig inte ens utläsa att det ÄR lucern på säcken! :eek:

Tänkte först när sambon kom hem att va faan nu har han köpt nåt helt fel men han envisades med att dom hade sagt i affären att dom hade bytt till den här lucernen... o när jag fick läsa lite innehållsförtäckning och kolla i påsen o söka på internet blev jag :D Men det är en jäkligt hemlig lucern! :cool:

Nu är jag månne trög här, men varför är detta lucern bättre än exempelvis GP alfalfa (7,5 mj och 116 smrp)? Kvoten blir ju nästan exakt densamma, dvs strax över 15. Om du ger 1 kg Teknosan får du mer protein, men samtidigt mer mj också. Kan man inte då välja GP alfalfa (som också är melassfritt) och fodra 1,4 kg i stället (jag får det till i princip samma mj och smrp)? Eller tänker jag konstigt:confused:? För min del är det en fördel om jag kan ge mer mat i stället för en mindre mängd, men jag antar att Teknosan är bättre för svårfödda hästar... OBS: Absolut möjligt att jag tänker HELT fel!!!

Spannex är billigare ;)

Annars håller jag med dej, GP alfalfa är också bra.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag är urkass på att räkna ut fodergivor utan bra foderprogram och sen gratisprogrammet på Hippocampus försvann så strular bara Freefarm...
Svar
0
· Visningar
1 070
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama