Tekna flex stigbyglar

trofé

Trådstartare
Är det någon som har sådana? Erfarenhet och åsikter? Rider idag med Sprenger Bow Balance på ena sadeln och lättviktsstigbyglar som har en platta som flexar något lite på den andra. Men skulle behöva ett par stigbyglar som flexar mer (knän och benhinnor som tar stryk annars). Teknas stigbyglar såg ganska intressanta ut.

Jag har ett par! Men har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker... De är lite stummare än mina Sprenger men jag gillar dom bättre än Itec (??) som jag också har. Har dom på en unghäst som precis börjats rid så jag har inte hoppat eller stått länge i lättsits än.

Jag har ett par! Men har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker... De är lite stummare än mina Sprenger men jag gillar dom bättre än Itec (??) som jag också har. Har dom på en unghäst som precis börjats rid så jag har inte hoppat eller stått länge i lättsits än.
Funderar om de då riskerar att bli för "osviktande" om de är något stummare än Sprenger. De jag rider med nu på tänka sadeln är lättviktsstigbyglar med en platta som flexar något, men alldeles för lite. Sprenger är fantastiska för knän och benhinnor!

Ja det är precis det jag inte har bestämt mig om än! Tycker att jag får bta syöd och balans för foten men vet inte om svikten räcker till för tuffare ridning.

Ja det är precis det jag inte har bestämt mig om än! Tycker att jag får bta syöd och balans för foten men vet inte om svikten räcker till för tuffare ridning.
Vad svårt att veta! Jag är i valet och kvalet mellan att hitta ett par begagnade Sprenger, Sprenger kopior eller ett par Tekna, man önskar ju att man kunde testrida med dem först.

Liknande trådar

Utrustning För ungefär ett år sedan var jag med om en ridolycka där jag skadade båda knäna väldigt allvarligt. Ena knäet är opererad två gånger...
2
Svar
23
· Visningar
4 328
Senast: mily
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 785
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 453
Senast: mackan
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka