tecken på vantrivsel ?

KisseNova

Trådstartare
Jag undrar vad katter kan visa för tecken på vantrivsel ? Funderar på om en av mina katter inte trivs här. Hittar bajs utanför kattlådan när jag är hemifrån. Med tanke på att livet mestadels tillbringas utanför lägenheten så kan jag inte ha kvar katten om det fortsätter.

Så hur kan man mer se tecken på vantrivsel ? Hur lång tid ska man ge det för att anpassa sig ?

Sv: tecken på vantrivsel ?

Katten kanske tycker att sanden ni har är äcklig, eller att lådan är för ostädad.
Kanske sitter han/hon på kanten av lådan, och "missar".
Kanske får denne inte gå på lådan för en annan katt, eller kanske inte törs gå på lådan?
Det finns mycket man kan försöka med innan man omplacerar.
Är dina katter kastrerade, hur gamla är de?

Sv: tecken på vantrivsel ?

Astrid är 2 år och kastrerad, Cecilia är 9 månader och okastrerad.

Klart att jag kollar allt sånt innan katten omplaceras eftersom jag gillar mina katter. Tack för dina förslag, ska se om det hjälper med en till kattsandlåda.

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
29
· Visningar
1 922
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
935
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 072
Senast: Thaliaste
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 219
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar