Tävlingstråden 2012 :)

Sv: Tävlingstråden 2012 :)

Blir sur på mig själv när Jag tänker på helgens tävling:(..

Min häst var grymt taggad, fram ridningen ute gick bra på oval banan, men tävlingen höll i ridhuset.

Arbetstempo, nada.. Gick inte att få honom i arbetstempo alls..
Varva byte ( det ända som gick bra ;)
Arbets tempo tölt på kort sidor och steglängds ökningar på lång sidor gick inte heller.. Han for runt som en kanon där inne, brydde sig inta alla om mattes försök till att bromsa ner tempot..

Så domar komentarerna löd typ: Alldeles för högt tempo, i första varvet
Ingen ned tagning till arbets tempo tölt på kort sidor :D.. på andra varvet:o

Jag borde ha blivit mer bestämd och verkligen kanske ha tagit tag i honom!!, Men nu är det för sent.. Trots ALLA missar fick vi 4,3.. Så Jag undrar vad det hade blivit om Jag hade lyckats ridit honom korrekt :grin:

Så med andra ord, hade nog t8 passat oss bättre:D

"Lite" bilder på mig å min Ögn :angel:

6874166286_489f9aa05b_o.jpg

6874166334_0e48a8ef02_o.jpg

6873933258_6998a8b386_o.jpg

6871662132_c399354a7d_o.jpg

6874363748_4d9c9ec595_o.jpg

7017777801_4c5aa45026_o.jpg

6871673846_777bb7499d_o.jpg

7017780909_33accaf0cc_o.jpg

7020255121_70e4691a88_o.jpg

Nu har jag tagit steget tillbaka till tävlingsvärlden. Fy vad det känns konstigt. Jag har ingen koll på något längre, men tänker att det kan vara bra att få en avstämning på utvecklingen och det är ju roligt att tävla, eller det var ju det när jag tävlade förr.
Eftersom Eros är grön blir det T8 och V5 på första och hittills enda bestämda tävlingen, Bärbys och Gladurs påsktävling.
Målet är att både häst och ryttare sköter sig.

Jag har en Tyra-häst :)
Gick dock inte så bra för mig. Berodde nog mest på att piloten hade somnat på hästryggen :D

Dessutom var jag nog fruktansvärt otaktisk när jag var inne på banan samt att råkade få fel galopp och sen var det svårt att få ner henne till trav för att byta.... Kollade bilderna från dagen. Kul att de enda bilderna på mig typ är i ett moment när jag försöker få ner henne när hon fått fel galopp ...suck

Men nu blir det nya tag. V5 och T7 på påsktävlingen den 9/4 på Säve!

Usch jag måste lusläsa fipo efter fem-sex år utan både häst och tävlande! Har ingen koll alls på klasserna känner jag. När jag tävlade var det lätt fyrgång och lätt tölt osv som gällde. Säkert lite andra regler nu också kan jag tro. Men jag är så sjukt taggad och det ska bli så skoj att kursa och tävla igen. Jag hänger här och kollar in era fina resultat och insuper atmosfären till det är dags för mig och min bruna springare att kursa och tävla i vinter/vår.=)

Nu har jag tagit steget tillbaka till tävlingsvärlden. Fy vad det känns konstigt. Jag har ingen koll på något längre, men tänker att det kan vara bra att få en avstämning på utvecklingen och det är ju roligt att tävla, eller det var ju det när jag tävlade förr.
Eftersom Eros är grön blir det T8 och V5 på första och hittills enda bestämda tävlingen, Bärbys och Gladurs påsktävling.
Målet är att både häst och ryttare sköter sig.

Jag ska också rida T8 och V5 på Bärbys och Gladurs påsktävling :)
Tävlingen är ju full också! Börjar nli lite nervös..

Kul! Då ses vi då. :) Jag har inte tävlat på sex år, så jag vet inte om jag ska vara nervös eller helt oberörd, haha. :D

Jag ska också tävla på Bärby :)

Börjar få riktig ångest över att jag anmälde mig i öppen klass (V2 och T3). Hade på något sätt lyckats förtränga det faktum att Isak blir så trött och slö vid pälsfällningen att han saknar allt vad tempo heter.

Isak är förresten efter Kjarni och är så sjukt lik Eros på vissa av dina bilder så det är knappt man tror det är sant :)

Vad kul med fler Kjarni-avkommor!
Har du några bilder? :)

Jag insåg att vi inte har så mycket kort tempo än och inte tillräckligt med kondition för ökat, så T8 och V5 känns helt rätt för oss. Men Eros känns också lite trött utav pälsfällningen, så vi får väl se hur formen är nästa helg.

Kan bjuda på en bild från Örnäs förra året. När jag tänker efter så är det ganska precis ett år sedan och då var han inte riktigt lika trött som i år, även om ökade tempot snarare blev mellantempo + en aning passtakt.

isak_tolt.jpg

Jag ska också tävla på Bärby :)

Börjar få riktig ångest över att jag anmälde mig i öppen klass (V2 och T3). Hade på något sätt lyckats förtränga det faktum att Isak blir så trött och slö vid pälsfällningen att han saknar allt vad tempo heter.

Isak är förresten efter Kjarni och är så sjukt lik Eros på vissa av dina bilder så det är knappt man tror det är sant :)

KUL! :D

Det går säkert bra!

Nu har jag anmält mig till wångens vårtävling med min träningshäst (som jag fick idag), Ymir i 5 gång :) ska bli spännande!
Tävlade honom i december på en ridhus tävling, gick inte så bra då.. en spänd och övertaggad häst med en lite nervös ryttare=blir inte bra!
Nu tar vi nya tag!!

KL

Har tävlat Gaedingakeppni i helgen och hoppsan råkade visst kvala i till gaedingakeppniSM i B-flokk med Álfadís, ngt som jag inte väntat mig bla för att hon är en 5-gångshäst men jag valde att hoppa över passen den här gången eftersom jag inte riktigt fått upp farten i den.....hon kanske får fortsätta leka fyrgångare då...
Mist tävlade jag i A-flokk och det gick bra i uttagningarna även om det inte blev SMkvalpoäng, i finalen strök vi oss beroende på att jag inte hann med två hästar (och att vädret var uruselt), vi tävlade även i T7 och där kom vi på andra plats med poäng som jag är nöjd med.
Álfadís fick vara med i T1 och det gick bättre än förväntat på uttagningarna däremot gick det inte så bra idag i B-finalen, vi var trötta och okoncentrerade båda två.

Det enda som var mindre roligt med helgen är att Mist inte riktigt fixade att stå i främmande box (gäststall på travbana så den var mkt stängd, bara galler framåt) hon skrapade och sparkade i väggarna hela tiden och gnäggade förstås och idag fick hon totalpanik och försökte klättra ut vilket ledde till att hon fick dela box med Álfadís och när jag red henne fick sambon stå ute med Mist. Hur tränar man upp sånt? Kan tillägga att hon inte har några problem att stå ensam i stallet hemma några timar.

Grattis vad kul!
Har du inga bilder att visa oss?
Min vän (och tränare) dömde den tävlingen :)

Sambon glömde kameran hemma:grin: men Drekaflúga här på buke var där och tog bilder, om hon läser kanske hon kan lägga ut nån ...

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
905
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 176
Senast: Lady_S
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
1 061
Senast: Krumben
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 104
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar