Ok jag försöker fylla i...
På bästa poäng har jag skrivit det jag vet. Om någon vet fler poäng som min häst presterat tidigare får de gärna skriva här! Skulle vara kul att veta!
Ryttare
Namn: Emma
Ålder: 28 år
Ridit islandshäst hur länge: ca 4 år ("vanliga" hästar sedan jag var barn)
Tränar för: Johan och Peter Häggberg
Häst (du kan skriva fler om du äger eller har tävlat fler än en häst)
Namn: Alskaer från Örvik
Ålder: 16 år
Stam: e: Svalur fra Glaesibae, ue: Atli fra Sydra-Skördugili
Riden/tävlad hur länge: Gissar att han reds in när han var runt ca 5 år av Peter Häggberg, såldes sedan till Susanne Brännemo, därefter tävlade Johanna Elgholm honom något år, sedan Jamila Berg och så Fanny Melmblom. Jag köpte honom för ca 1,5 år sedan och han blir aldrig mer till salu (möjligen kan han lånas ut ifall omständigheterna blir sådana i framtiden).
Bästa gångart: pass
Sämsta gångart: tölt
Poäng/tid
Bästa totalpoäng i Lätt fyrgång: ca 4,07
Bästa totalpoäng i Lätt tölt: 4,0
Bästa totalpoäng i V1: tror aldrig han har tävlat det
Bästa totalpoäng i F1: 3,07, fick ingen pass (ca 5,90 med tidigare ryttare tror jag...)
Bästa totalpoäng i T1: 4,23
Bästa totalpoäng i T2: har vi aldrig testat
Bästa totalpoäng i PP1: ingen aning, men rätt bra tror jag
Bästa totalpoäng i FS1: har han nog aldrig tävlat heller
Bästa tid i P1: det är 250 m, eller? Rätt ok gissar jag, men vet ej
Bästa tid i P2: om det är 150m så var han regerande Svensk Mästare i ungdomsklass när jag köpte honom men jag vet tyvärr inte tiden, jag har aldrig vågat starta ur box...
Bästa tid i P3:ehh vad är det?
Bästa enskilda poäng: ???
Din första tävling
Häst: Alskaer
Gren: T1 och V1 tror jag
Poäng: se ovan... Vi har bara tävlat 2 ggr. En gång i Öppen klass och en gång i lätt klass (i den ordningen...
)
Bild från första tävlingen (om du har): Har tyvärr ingen. Men det finns bild från vår 2:a tävling på Stormurs hemsida, under tävling från "Höst lätt 2005", sid 2/3 finns en fruktansvärt hemsk bild på oss strax innan Alskaer gör sitt allra bästa för att sticka i traven...
Han lyckas inte den gången, men på Stormur vår så gick det...
Våren 2006
Mål: Har 3 mål: 1. Få till pass i F1/F2, 2. Ställa upp i ett passlöp och få åtminstone lite pass där med, 3. Få över 5,0 i antingen Lätt fyrgång eller Lätt tölt
Tävlingar: Gladur kval, Stormur vår, kanske Bärby kval och sen får vi se. Går det bra så försöker vi väl iaf kvala till SM via Regionala/nationella tävlingar i närheten. Går det dåligt så siktar vi in oss på Lätt klass istället!
Bilder
Lägg in lite tävlingsbilder! Obs! Länka så det inte blir för tungt för modemanvändare.
Övrigt
Vad vill du uppnå med ditt tävlande? Jag har 2 stora mål. Det första är att jag skulle gärna vilja ställa upp på åtminstone ett SM i mitt liv. Detta år skulle passa bra för då skulle en del av släkten (gamla hästintresserade farföräldrar på gård utanför Sundsvall) kunna titta på hästen på vägen upp. Det andra målet är att få 5,0 i lätt tölt eller lätt fyrgång så jag i framtiden kan få utbilda mig till domare.
Övriga kommentarer? Hehe vad kan jag säga om våra urusla resultat hittills - min häst är läromästare till mig och jag har duktiga instruktörer men mina tävlingsnerver är betydligt sämre än min hästs. Men kanske börjar våra instruktörer få lite bättre ordning på oss nu så på träning motsvarar vi nog högre poäng än ovan tror jag, men sen så ska vi göra det på tävling också...
Nåja det är inte hela världen om det går dåligt. En stor anledning till att jag tävlar är att min häst tycker det är så oerhört roligt!