Förkortningar

Sv: Förkortningar

Men observera att V3, T3 och F3 har tagits bort och att det nu heter V1-ungdom, T1-ungdom och F1-ungdom, som yew98fq skrev!

Okej, jag var inte säker på att det var säkert så jag skrev ut allting.

Någon som vet VARFÖR dom tog bort sits och inverkningar?

Svíþjóð skrev:
Någon som vet VARFÖR dom tog bort sits och inverkningar?
'

Jag antar att det togs bort för att göra det mindre krångligt. På SM och nationella tävlingar har det aldrig bedömts sista och inverkningar vad jag vet, iaf inte SM. Då har bedömningen varit likadan som på internationella tävlingar - detta för att det ska bli rätt folk uttagna till NM osv. Så nu när man får kvala till SM även från regionala tävlingar så skulle det bli för mycket att hålla isär plus att det ska vara så att ska man kvala till en gren så ska man ju rida den grenen också! Även det att åldersgränserna ändrades förra året har ju mycket att göra med en internationalisering.

Observera att detta med sist och inverkningarna dock bara är en teori, men jag tycker att det är en rimlig förklaring! ;)

Sen bedöms fortfarande sist och inverkningar på lätta klasser, likaså väljer en del klubbar att fortfarande ha med det på sina öppna tävlingar, men jag är osäker på om poängen då räknas som kvalificerande till B och A-klass.

Liknande trådar

Islandshäst Hilfe bitte! Jag läste svenska tillägget som finns på förbundets hemsida. Där hittade jag följande text: "17. Ovalbanegrenar: Öppna...
Svar
12
· Visningar
2 114
Senast: Freyr
·
Islandshäst Hej! Jag är rätt så ny med islandshästar och älskar att tävla. Kan man tävla med islandshästar i vilken tävling som helst? Finns det...
Svar
5
· Visningar
2 708
Islandshäst Finns det någon bra sida på internet där det står vad alla klasser innehåller? Och vad alla förkortningar står för? T1, T2, T3, V1...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: Michis
·
H
Islandshäst Ni måste hjälpa mig! Jag är totalt förvirrad alltså. Är ju inte sådär jätteinsatt i allt med isistävlingar. I sommar tänkte däremot jag...
Svar
5
· Visningar
1 070
Senast: HanSomFlyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023