Sv: Tävlingstråd - Tranemo!
Lille Grå...nu får han nog byta namn till bara Grå för han är stor nu, inte min bäbis längre! Så fin igår att ni fattar inte...
Brun Ryttarinna var väl matchad till dressyren, vattnad o matad efter alla konstens regler men har ju legat borta i 2 veckor nu så lite förvirrad var hon nog allt....
Red fel i dressyren o tappade lite koncentration efter det, fick ett par 4:r + avdrag för felridning. Övrigt helt ok med 7:r o 6:r, slutade på 54,8 i mitten. Sen var de jättefina på framhoppningen men fick hota henne lite så hon släppte dressyrfiaskot för en stund...tyvärr hade hon med sig det fram till 1:a hindret som hon nog glömde att tala om för Grå att dom var på väg mot...4 fel, men SEN!!!
Vilket uppvaknande! Hon red så himla bra resten av banan o han seglade runt med god marginal överallt och jag var så stolt över dom....
Efter att ha matat både henne o Grå gick vi terrängbanan igen. Den kändes helt ok hindermässigt, ett par spetsar i kombination och hinder nr 1 o 2 (!) var väl dom som kändes som lite extra eftertanke krävdes på. Banan var ju rätt så slingrig o upp o ned så vi bestämde att det skulle tas lugnt o fint o bara försöka rida felfritt på hinder.
Efter att ha suttit o tittat på 100-klass (missade varenda bukefalist kan jag säga....) så var det äntligen dags för *-ig start. Redan ekipage nr 1 höll på att stupa på 1:an så vi tittade lite grann på varandra o sa, nejdå det är Lillemans favoritsort av hinder, det går nog bra! Efter det kom häst efter häst o gjorde konstiga saker vid hinder 2.... Till slut stoppades tävlingen för 2:an behövde spikas ihop....då tittade vi på varandra igen o jag sa med MYCKET övertygelse i rösten: Nejdå, Lilleman ÄLSKAR pallissader! Brun Ryttarinna höll ivrigt med mig....tur att vi kan vara överens om att övertyga varandra....!
Tävlingen var 15 min försenad så vi tog det lugnt när vi lastade ur...när hon skrittar upp till framhoppningen går starten för nr 29...hon har 33...då tittade hon på mig med panik i ögonen o sa: Har dom kört ikapp 15 min??????! Nejdå svarade jag med NOLL övertygelse i rösten, men du kan väl börja trava direkt!
De hade kört ikapp....men hon fick 13 min framridning o det såg bra ut. Tankade i henne vatten, bad en bön o sprang ut på banan!
Och sen seglade han runt.....hinder efter hinder avbetades precis i samma stil som i 100-klasserna han gått. 1:an inga problem, 2:an ja han ÄLSKAR faktiskt pallissader så det var inga som helst bekymmer, vattnet ok men lite trav i för han gillar inte att bli smutsig...coffin bra med en liten glutt ned i vattendiket o sen kommer han över foderbordet mot spetsarna o jag tänkte: Hur ska detta gå?? De kom in exakt där vi tänkt men sen ligger han på 3 språng istället för de tänkta 4 men det stämde superduper o han skuttade över b-hindret!
T om hinderpersonalen kommenterade vad lätt han tog dom o jag blev så stolt så stolt! Fotografen plåtade mig för han tyckte jag såg så glad ut....
Resten av banan flöt i samma stil, lite trött blev han allt på slutet o tidsfel fick dom men inte så många som vi trott, fick 8 fel, o det känns helt ok för en debut!
Hon är så duktig o dom är ett sånt team!