Tävlingstråd - Tranemo!

Sv: Tävlingstråd - Tranemo!

Jaaa du ;) Jag fick tillbaka mina dressyrpoäng igen som togs ifrån mig förra veckan i plönninge, men vad fan hjälpte det när hästfan HOPPADE UT FRÅN DRESSYRBANAN :eek:

Efter skrik och gap från nova gick jag iallafall till ÖD och fick lov att starta utom tävlan resten av tävlingen. Istadig (4 straff+tidsfel) som satan vid utgången i hoppningen men nolla på hinder förövrigt.

Men Pärlan är förlåten för han gick som ett spjut i terrängen och tittade inte på något förutom den lilla smala banken då han inte hittade vart han skulle hoppa :D Nolla inom tiden men tyvärr inget resultat överhuvudtaget för oss denna helg.

Hille och junioren placerade i den lätta klassen igen, en åttonde plats :)

Jaaa du vadå?? :) hängde inte med riktigt...
Kul att de går så bra med hille, han e ju jätte fin!:)
Tyvärr såg jag aldrig din nya stjärna men!

Underbarn: haha jasså var det du, va trevligt :)

Herregud va charmig han ser ut när han bara: "plopp", hoppar ut. :)
För att inte tala om i terrängen där han då och då ruskar lite på huvudet och säger: Mot nästa hinder! Yiihaa!

Jättefin häst fio!

Efter skrik och gap från nova gick jag iallafall till ÖD och fick lov att starta utom tävlan resten av tävlingen.

Ja, herregud! Inte nog med att jag måste ta hand om liten Norrlandstös utan ska vara tvungen att agera mamma till dig med! Utan mig hade du inte fått uppleva din fina runda i terrängen!:devil:

Juniormamman såg dock ngt chockad ut när jag fullkomligt vansinnig gapar som en skogstokig på fio för att få henne att gå till sekretariatet....:angel::D

Vilken härlig terräng :bump:

Jag undrar dock fortfarande vad det vita på benen är :D Så enkelt som NEW i vitt?

Håller med, med en sån bebis är det ju bara träning på att se nya hinder som gäller...att dressyrtanter är så fjompiga?! Tur att tjat-Nova var med & övertalade mes-Fio (vad har hänt?!). :p

Lille Grå...nu får han nog byta namn till bara Grå för han är stor nu, inte min bäbis längre! Så fin igår att ni fattar inte...

Brun Ryttarinna var väl matchad till dressyren, vattnad o matad efter alla konstens regler men har ju legat borta i 2 veckor nu så lite förvirrad var hon nog allt....;) Red fel i dressyren o tappade lite koncentration efter det, fick ett par 4:r + avdrag för felridning. Övrigt helt ok med 7:r o 6:r, slutade på 54,8 i mitten. Sen var de jättefina på framhoppningen men fick hota henne lite så hon släppte dressyrfiaskot för en stund...tyvärr hade hon med sig det fram till 1:a hindret som hon nog glömde att tala om för Grå att dom var på väg mot...4 fel, men SEN!!!:eek: Vilket uppvaknande! Hon red så himla bra resten av banan o han seglade runt med god marginal överallt och jag var så stolt över dom....:banana:

Efter att ha matat både henne o Grå gick vi terrängbanan igen. Den kändes helt ok hindermässigt, ett par spetsar i kombination och hinder nr 1 o 2 (!) var väl dom som kändes som lite extra eftertanke krävdes på. Banan var ju rätt så slingrig o upp o ned så vi bestämde att det skulle tas lugnt o fint o bara försöka rida felfritt på hinder.
Efter att ha suttit o tittat på 100-klass (missade varenda bukefalist kan jag säga....) så var det äntligen dags för *-ig start. Redan ekipage nr 1 höll på att stupa på 1:an så vi tittade lite grann på varandra o sa, nejdå det är Lillemans favoritsort av hinder, det går nog bra! Efter det kom häst efter häst o gjorde konstiga saker vid hinder 2.... Till slut stoppades tävlingen för 2:an behövde spikas ihop....då tittade vi på varandra igen o jag sa med MYCKET övertygelse i rösten: Nejdå, Lilleman ÄLSKAR pallissader! Brun Ryttarinna höll ivrigt med mig....tur att vi kan vara överens om att övertyga varandra....!

Tävlingen var 15 min försenad så vi tog det lugnt när vi lastade ur...när hon skrittar upp till framhoppningen går starten för nr 29...hon har 33...då tittade hon på mig med panik i ögonen o sa: Har dom kört ikapp 15 min??????! Nejdå svarade jag med NOLL övertygelse i rösten, men du kan väl börja trava direkt!
De hade kört ikapp....men hon fick 13 min framridning o det såg bra ut. Tankade i henne vatten, bad en bön o sprang ut på banan!

Och sen seglade han runt.....hinder efter hinder avbetades precis i samma stil som i 100-klasserna han gått. 1:an inga problem, 2:an ja han ÄLSKAR faktiskt pallissader så det var inga som helst bekymmer, vattnet ok men lite trav i för han gillar inte att bli smutsig...coffin bra med en liten glutt ned i vattendiket o sen kommer han över foderbordet mot spetsarna o jag tänkte: Hur ska detta gå?? De kom in exakt där vi tänkt men sen ligger han på 3 språng istället för de tänkta 4 men det stämde superduper o han skuttade över b-hindret!:bump: T om hinderpersonalen kommenterade vad lätt han tog dom o jag blev så stolt så stolt! Fotografen plåtade mig för han tyckte jag såg så glad ut....
Resten av banan flöt i samma stil, lite trött blev han allt på slutet o tidsfel fick dom men inte så många som vi trott, fick 8 fel, o det känns helt ok för en debut!

Hon är så duktig o dom är ett sånt team!:bow:

Håller med, med en sån bebis är det ju bara träning på att se nya hinder som gäller...att dressyrtanter är så fjompiga?! Tur att tjat-Nova var med & övertalade mes-Fio (vad har hänt?!). :p

Jamen eller hur??? Som tur var hade ju tävlingsledningen redan retat upp mig innan så jag var riktigt i gasen annars hade jag nog inte tagit i riktigt så mycket som krävdes för att få mes-fio till sekretariatet...:D

Alltså, jag är nu grymt nyfiken om storyn bakom de vita benen på fios häst :rofl:

Underbart med Grå, jag väntade på det inlägget :love:

Nä jag befann mig nog bara i chocktillstånd :p Sen tänkte jag nog inte på att man faktiskt ev. kan få lov att fortsätta utom tävlan när det händer något sådantdär ... Det hör inte till vanligheterna att jag råkar ut för det ;)

Kändes trist att missa grå´s terräng men det kommer väl fler tillfällen hoppas jag!

Herregud va charmig han ser ut när han bara: "plopp", hoppar ut. :)
För att inte tala om i terrängen där han då och då ruskar lite på huvudet och säger: Mot nästa hinder! Yiihaa!

Jättefin häst fio!

Tack! Ja det var faktiskt stor skillnad från plönninge då han var lite mer avvaktande och då hade vi ändå haft terrängvisning till häst. Nu visste han precis vad han skulle göra (eller iallafall så tror han att han vet) så det kändes som en oerhört skön avslutning på en ganska så irriterande början :p

Fast han börjar kaxa upp sig rejält nu på diverse andra inte helt roliga sätt :cool:

Det såg ju inte ut som om det var några större problem :D

Han susade ju runt där som han gör i vilken film som helst, jättefin !!

:)

Ja, så såg det ut live också och det han gjorde på det vita hindret börjar Frida vänja sig vid nu....han vill ju bara kolla ordentligt så inte de gula blommorna bits....:D

Liknande trådar

H
Fälttävlan Japp, nu har jag och min lilla ponny startat vår första riktiga fälttävlan, Vi startade redan ifjol en klubbklass, "mini" där...
Svar
5
· Visningar
1 222
Senast: HoneysEmma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod