Tävlingstråd för april och maj

Tulip

Trådstartare
Nu börjar tävlingarna komma igång så nu provar vi en tråd för april, blir det få inlägg kanske jag förlänger den till maj.

Sv: Tävlingstråd för april

Då får jag flytta hit, min ena var ju faktiskt i april! :D

1/4 var vi till Vällingby och red MSV C:1. Nu var pålle (läs jag) spänd redan på framridningen och jag lyckas inte reda ut det. Satsade på att försöka rida långsamt denna gång iaf. Helt okej nöjd ändå med tanke på känslan. Fick 65,00% som räckte till en 5:e placering.

Är så nöjd med pojken som kämpar på med mig fast jag förstör! Haha så snäll att ha med sig också, aldrig tittig på någonting. Han är fantastisk!! :love:

http://www.youtube.com/watch?v=g-UpZJjSjrU

DSC_0219_zpsb25126a1.jpg
[/QUOTE]

Grattis till placeringarna! :bump: Alltid lika trevligt å inspirerande att se filmer från dig. Väldigt fint ekipage är ni! :love:

Jag har ingen dressyrhäst direkt men har väl tänkt att det ska bli lite mer av den varan i år ändå. Var iväg under påskhelgen och red en CR-dressyr (LB:1) för att se vad hästens åsikt är i frågan. Fick 71,207% och högsta procenten i klassen så jag är nöjd. Nu känns det i alla fall inte som hybris att han ska gå LA nästa gång.

48159_10151380457291299_167692501_n.jpg

Det är för övrigt en 07:a som gick två stycken LB för ett år sedan och efter det egentligen inte har tränat regelrätt dressyr förens nu under våren.

Grattis till så bra procent!

Jag och GP har varit i Björbäck och frusit idag. I LB:2 fick vi 63. % och lite sämre i LB:3 57 % . Tyckte ändå jag fick lite bättre känsla i LB:3 men det tyckte tydligen inte domaren, för jag glömde släppa fram nosen. Men det glömmer jag inte fler gånger!

Idag var jag och min ridskole häst utan för klubben och tävlade för första gången. I Lc:1 lyckades jag få 68,33% och det räckte till en 4:e plats :)
Lc:2 som var lagklass, la pållen av lite inne på banan och jag var jätte missnöjd med ritten men lyckades få 60,36% som resulterade med en 16:e plats av 33. Laget kom på en 2:a plats.
Mycket bra dag enligt mig :)

Ja varmt var det inte i Björbäck!

Jag red en MSV C:1 på 63,7% med tanke på väderförhållande är jag nöjd.
Hade väl egentligen önskat lite mer luft under framhovarna men det tar vi nästa gång.

Jag red Lb:2 med en ridskolehäst idag. 62,67 % och en andraplats blev det. Är jättenöjd eftersom det var min tredje tävling någonsin och jag inte ens ridit igenom banan innan. Har dessutom bara ridit hästen på lektion en gång under det senaste året. Så med tanke på förberedelserna kunde det knappast gått bättre!

Fick lite tips på framridningen av en vän som skulle starta före mig och fick sen till en jättefin form. Tyvärr orkade vi inte riktig hålla den hela programmet ut, blev ett par fyror och femmor på galoppdelen eftersom hästen blev stark och rusade iväg.

Nu vill jag köpa egen pålle och ta med ut på tävlingar :D

Knapplån

Vårt arabsto, född 1989 (24 år!) mkh 145 har varit och tävlat förra helgen och denna.

Förra helgen blev det 69% i en LB:1 och kom 2:a av 34 stycken och i LA:1 blev det 62% och plats 8. Denna helg blev det 66% i LB:1 och placering, 5:e plats av 18 och i LA:1 blev det 65% och kom första utanför placering, 6:a av 20.

Men så himla surt första utanför placering då :(

Tyckte han såg ur snygg ut i C R :)

KL

Var också iväg och tävlade idag akribori stoet.. En ganska så otippad vinst i LB:1 på 68,966%. Vilket är % rekord för oss. Sen Red vi en LA:1 men här var hon mera spänd och stod emot och jag har inte riktigt fått in en bra rutin i LA klass ännu. Men för övrigt jätte nöjd med klassen i sig. 61% där.

men visst var det du!! åh...suck, vart så tveksam där faktiskt..och en anings trött, jag red fyra starter idag! Den jag skrev resultatet här ovan med var dock skimmeln. Jag tror du såg fuxen :)

Grattis!

Ja det var framridningen till La:n jag såg fuxen vi va inne i CR samtidigt :P
Att du orkar jag var nästan slut efter första starten bara :o sitter på helspänn ifall hästen ska explodera på något ställe . Tack så jätte mycket ! :)

Min åsna och jag klarade igår av första tävlingen för året. Hon var som redan misstänkt bitvis väldigt spänd och tappar då tyvärr en del bjudning och kryper upp i nacken något.

Första klassen la:1 blev 64,5% vilket vi kändis helt okej nöjda med. Hon var lite spänd, tappade lite bjudning och på det kände jag att jag inte riktigt fick igenom henne så mycket som jag ville i vänster sida på framridningen.

Andra klassen blev debut i msv:c1, här blev spänningarna mer tydliga då det var omöjligt att få till några öppnar alls och riktigt dåliga slutor, 3:or och 4:or vilket givetvis drog ner procenten rejält till dryga 56%, men jag har valt att känna mig nöjd i alla fall då resterande av protokollet mestadels består av 6:or och flertalet 7:or tillsammans med någon 5:a. Trots att första start på året och debut i msv.

Så nu tänker vi positivt, har bokat in 3 träningar och laddar inför nästa tävling! :)

Nu vill jag köpa egen pålle och ta med ut på tävlingar :D

Du var jätteduktig på tävlingen! Inte tokigt att komma till ridning inne på banan när du tävlat så lite:). Och såklart att du ska köpa häst och komma ut och tävla:D!!

Var i Kalmar och red LB:2 och LB:3 i helgen. Överlag låga procent men kom tvåa i LB:2 på 59,6% och trea från slutet i LB:3 på 57, något. Hade jag inte satt halten på fel ställe så jag fått 2p avdrag så hade vi väl legat i mittsmeten bland alla andra som låg mellan 58-59% typ:cool: Inga toppen rundor på något sätt, men ändå nöjd med första starterna för året. Lite spänd i första klassen och trött i andra. Blir en hel del småmissar tyvärr

58850_10151837470633942_1165067341_n.jpg

Vi har varit och tavlat igen.
En prelim 18 (typ LC).
Det borjade bra, fick till en jattefin trav runt banan och vi fick en 8 for inridningen. Sen gick det hyffsat till att borja med, manga 7or, tills jag borjade slarva och Adi borjade hamnade pa bogarna. Vi fick en hel del dumma missar, lite gallop i en travovergang, en korsgallop och ett avbrott i gallopen.
Jag hade anda basta kanslan jag har haft med henne pa tavling, sa jag ar nojd anda. Det kanns som mitt fel att det inte var perfekt, for hon var inte speciellt spand eller nervos.
Vi fick 60.83%. Men dommaren kom fram och sa att hon tyckte att Adi var valdigt vacker och att hon kommer bli valdigt fin nar hon blir starkade bak :love:

Sen provade vi en Novice (typ LB). Vi var bagge valdigt trotta och jag slarvred verkligen, sa fortjanade inte mer an 58.75%

Hem och trana pa att inte rida som en mupp!

Varan inridning i prelim.

Liknande trådar

Skola & Jobb I april hade jag 1h övertid, den kom inte på förra lönen. I maj hade jag 8h övertid, på lönebeskedet som kom idag så hade jag bara 7h...
Svar
9
· Visningar
769
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: cirkus
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: trazel
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama