Tävlingstips!

J

__Jeanette

Heej nu är det så att jag ska ut å tävla på söndag, första tävlingen för dethär året!
Är det någon som har några bra tips, i helgen blir det pleasure, western riding och trail..
någon som har något knep att dela med sig av?
gällande allt :D

Sv: Tävlingstips!

Mina tips är att göra en packlista dagen innan, så att du lätt kan pricka av efterhand du fixat det. Det är hemskt irriternade att stå på tävlingsplatsen och ha glömt tex en sadelgjord eller kanske självaste sadeln! :eek: Även småsaker är viktiga att skriva upp..

Ät också en stor frukost, så att du orkar hela dagen.

Lycka till :)

Tacktack :smirk:
Faktiskt brukar packningen komma med, min snälla snickarpappa har gjort ett underbart skåp åt mig där jag har alla mina saker till vardags, så brukar ta med hela det, praktiskt och bra när det är på hjul och allt :D

träna på backningen i trail. det är där de flesta gör misstag och får sina flesta minus!

mkt halter och igångsättningar

joo tack för tipset!
tränar ju henne för reining så hon har en förmåga att rygga med lite för hög hastighet! Blir ryggningsträning imorgon!:bow:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 378
Senast: Sezziyanen
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
931
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka