Tävlingstermin 2008

B

Bettibets

Som vanligt lär det dröja ett tag innan vi får nån vink från förbundet/fälttävlanskommittén om hur tävlingsterminen ser ut :angel: men vi kan väl skvallra om hur våra klubbar har sökt. Jag kan börja att berätta att Hofors har sökt lokal/reg 0.90 + 1.00 m för häst och deb+lätt för ponny 7-8 juni och LagSM ponny&häst (vilket vi antagligen inte fått) eller ponny & junior & YR SM i slutet av augusti.

Sv: Tävlingstermin 2008

Jätte bra idee! Både hopp och dressyr har ju kommit men som vanligt får vi vänta :mad:

Då skvallrar jag att Tranemo har ansökt om 3-4 maj. Klasser kommer jag inte riktigt ihåg, men 90, 100 och CNC* för häst. Sen blir det ponnyklasser som vanligt men kommer som sagt inte ihåg riktigt vilka.

Jag är inte hundra, men vi har pratat om att ha ponny i maj och häst i augusti.. Några exakta datum vet jag tyvärr inte..

Jag är inte hundra, men vi har pratat om att ha ponny i maj och häst i augusti.. Några exakta datum vet jag tyvärr inte..

Men vilken bana menar du då? Vad är "hemma" för dig?

Jag kör med okvalificerad gissning att Mariestad har sin vanliga tävling i maj och kanske även i augusti. De har ju haft 90, 100 + ponnyklasser men jag har "hört" att de skulle försöka satsa och ha *-ig 2008.

Och troligtvis blir det en tävling i Göteborg i september:banana:

Hos oss (alla klubbar gemensamt på ön) blir det
Ev. hunting den 2 maj
fälttävlen (tror det blir 90+1m samt lätt och kanske deb för ponny) 11 maj.
Lag-SM ponny och häst 15-17 Aug.
Ev. hunting 24 aug.

Allt är som sagt preliminärt!!

Skulle vara superkul att komma till Gotland, hoppas hoppas att vi kan få ihop ett lag!

Ja precis på banan vid galoppen , vet inte varför alla säger på Säve, hmm jag bor i Säve.

Hm...vet inte jag heller...E vad jag har hört alla säga så...Därför sa jag också det!:smirk:Har aldrig vart där så jag antog den låg i säve eftersom alla säger det ;)

:rofl::rofl:Då blir det att planera in Lag-Sm,kanske:rofl:

Jo det var precis det jag menade,:smirk: sen hurvida banan verkligen ligger i Säve är en annan femma....

Det spelar ingen roll vart banan ligger, jag menade mer bara att visa ordföljden. Man bor i ett samhälle, men man tränar på en anläggning.

No need to smirk

Och anläggningen vi pratar om heter Göteborg Horse Park

Tanken är att Stora Wäsby ska ha en internationell på Täby i september för häst:bow:. Kan behövas med tanke på hur tävlingsterminen sett ut i år.:angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Autistisk bror
  • Textilåtervinning

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hård nacke

Omröstningar

Tillbaka