Tävlingssäsongen...

Sv: Tävlingssäsongen...

Är det inte lite av meningen med denna tråden, att dom som får påpekan om något att dom skall kunna ändra på det? Jag har då tagit åt mig av det negativa jag/min klubb fått i denna tråden.

Tycker det är en alldeles ypperlig tråd, dels lära av egna misstag men även få tips genom andras beröm och brister :)

Vi lärde oss direkt efter midsommar att bla. banvisningen terräng som var under all kritik. Vi gjorde om systemet innan hösttävlingarna så vi hade en ansvarig banvisare per bana. Dock insåg vi att det inte räcker med att vara snäll banvisare efter hösttävlingarna så vi har skickat dessa 4 gubbar på banbyggarutbildning vilket de nu är färdiga med steg 1. (för att ha 6 kompetenta banvisare till midsommar2006)
Personligen tycker jag om pratsamma banbyggare som säger några tänkvärda ord om varje hinder och det är målet inför nästa år.

Vi får hoppas att vi arrangörer tar kritiken på rätt sätt och blir bättre istället för sura. Har försökt i tidigare trådar att få ut arrangörstips men det är trögt. :p

SKÄLL OCH BERÖM PÅ SÅ MYCKET NI KAN!!!!
Tycker det är jättevärdefullt :D

Vi var i Mariestad och jag tycker att det var väldigt trevliga tävlingar!

Trossnästösa skrev:
Tycker det är en alldeles ypperlig tråd, dels lära av egna misstag men även få tips genom andras beröm och brister :) .....

SKÄLL OCH BERÖM PÅ SÅ MYCKET NI KAN!!!!
Tycker det är jättevärdefullt :D

Håller med! Konstruktiv kritik är nyttig!

Tips och idéer mottages tacksamt. Skriv gärna om vad som är bra med resp tävlingsplats = så kan ju vi andra ta efter :idea:

Ser man smarta idéer så skriv!

Förresten är jag intresserad av hur ni motiverar funktionärerna i terrängen. Behöver tips!
Vi gör nu en "restart" i klubben så en hel del behöver förnyas.

Något som jag tycker att man ska tänka på är att berömma och tacka för den hjälp man får från medlemmar som ställer upp istället för att gnälla och pika för den hjälp man inte fått. Gör man så blir det en väldigt trevlig stämning i klubben så att både funktionärer och tävlande trivs (där kan kan lova att Trossnästösa är en förebild :bow: )

Måste också berömma SWFRK för bra tävling, men som sagt, lite mindre fågelfjädrar i ansiktet hade inte varit fel :angel: :D

Håller fullständigt med dig. Att få ris, och man kan ta det på rätt sätt, är ju det absolut bästa för att veta vad ryttarna mfl tycker om ens tävlingar, därav lär man sig otroligt mkt också.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
1 023
Senast: MJLee
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 892
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 393
Senast: Lavinia
·
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 247
Senast: Marje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka