Tävlingsklädsel

S

Skrauti

Måste man ha en speciell klädsel när man tävlar Islandshäst?
Tex måste man ha vita ridbyxor och kavaj, eller går det bra med typ blåa byxor och en snygg jacka?
Jag menar i dressyren så är det väl strikta regler för hur man ska klä sig, men jag vet inte om det gäller för islänning.

Sv: Tävlingsklädsel

Enligt Fipo så måste man ha antigen kavaj och vita ridbyxor eller klubbjacka och vita ridbyxor. Man kan också ha "islandströja".

Man får ha enfärgade sportkläder, skor med klacka och ridbyxer. Ridbyxerna kan vara "vanliga" eller islandshästridbyxer. Man kan ha kavaj eller en enfärgad jagcka..men på större tävlingar tex SM har dom flesta kavaj med vita ribyxer och ridstövlar.
Men på en vanlig tävling kan man säkert ha blå ridbyxer, en enfärgad sportjacka och någon snygg vit tröja under tex en polo.:banana:
Hoppas att du fick några tips från mig!
Lycka till!

//loddie:angel:

När jag tävlade senast i lätt-klass hade jag svart ridkavaj, vita ridbyxor, svarta shortchaps och jodphurs. Men jag har också tävlat med andra ljusa skoridbyxor och min "MÖRS-jacka".

Magnús S red väl med gråa jodpush(eh?) och kavaj på typ NM?
Men de flesta har ju kavaj och vita ridbyxor..

Ja , det gjorde han. Han har ju också ridit i typ "islands nationaldräkt" på bla SM 2004 :)

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 208
Senast: ameo
·
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
14 058
Senast: manda
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 215
Senast: Freazer
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 408
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar