Tävlingskläder??!??!

T

tigerofswe

det är nu hur länge sen som helst som jag tävlade i hoppning! självklart har jag inte fått med mig alla tävlingskläder i flytten...suck! Hur är det nu, på lokal nivå?? måste man ha vita ridbyxor, kavaj och ljus skjorta???

Sv: Tävlingskläder??!??!

Måste inte ha vita ridbyxor, men de flesta har det, iaf ljusa.
Kavaj behöver du inte heller ha.

det är nu hur länge sen som helst som jag tävlade i hoppning! självklart har jag inte fått med mig alla tävlingskläder i flytten...suck! Hur är det nu, på lokal nivå?? måste man ha vita ridbyxor, kavaj och ljus skjorta???

Helst ljusa byxor men det spelar typ ingen roll tror jag. Du måste ha kavaj eller klubbjacka och du måste ha ljus skjorta (fast ha man klubbjacka brukar ju inte den synas.

Är dock inte säker på det där för jag har sett personer utan klubbjacka, bara med vanliga tröjor tävla :eek: Någon som vet hur det egentligen ligger till?

Jag tror att jag har skrivit det här ungefär hundra gånger mer en gång till då. Tar bort det som är irrelevant för dig.
TR III 2003 Mom 370:
"•Fritidsjacka/tröja eller Ridkavaj. [...]
•Ridbyxor
•Vit polotröja eller skjorta med vit krage. [...]
•Ridstövlar eller jorphursskor med shortschaps utan fransar i samma färg. (F.ö. syftningsfel.) [...]
•Hjälm, av Konsumentverket testad och godkänd, med hakbandet i funktion, ska bäras vid all ridning på tävlingsområdet.

Skyddsväst får bäras under eller utanpå ridjackan. [...] Vid dåligt väder får överdomaren ge ryttarna rätt att rida i regnrock eller regnställ. Överdomaren får även medge att ryttarna tar av ridjackan då vädret ger anledning till det.

Sporrar av vilket slag som helst som är så konstruerade att de kan såra eller sarga hästen får inte bäras. Sporrarna ska vara av metall och bäras rätt vända och sporrens längd får, för ponnyryttare, inte överstiga 15 mm.

[...]"

Du får själv kolla eventuella TR-uppdateringar på SvRF:s hemsida. Och du, TR bör du införskaffa om du ska tävla. Lycka till!

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 214
Senast: ameo
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Squie
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 061
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V