Tävlingshagar i vetgate?

Cleese

Trådstartare
På många distanstävlingar ser man de här små (ca 5*5m) inhägnaderna i vetgates viloområde. Det är bara pyttesmå elagregat folk använder. Någon som har ett bra tips på vad det är för elagregat/batteri?

Sv: Tävlingshagar i vetgate?

Så vitt jag förstått så är detta att hägna in sin häst på tävlingsplatsen inte tillåtet?

Djurgården i Eslöv hade små "resekit" med stolpar, band och ett litet batteriaggregat. Allt stoppades ner i en väska som man kunde ta med sig på hästryggen. Ring o hör med dem. De är stora på just stängselprodukter.
// Linda

Det vet jag inte, men i Danmark sätter många upp både hagar för natten, alt kvällen innan, och hagar i viloområdet under tävling. Just när det är stekhett och stallarna koker är det ju trevligare för hästen om man kan sätta upp en hage i skuggan där det fläktar lite.

Någon som ar koll på om det är tillåtet eller ej?

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
904
Senast: Angel
·
IT & mobiler Tips på bra app som spelar vågljud utan att dränera batteriet över natten? Gärna gratis, men okej om den kostar en mindre summa också...
2
Svar
27
· Visningar
1 028
Senast: Sassy
·
Anläggning Upplever att det är ungefär så de flesta hästgårdar häromkring (norra VB) ser ut. Små rutor till hagar och någon enstaka liten gräshage...
2
Svar
30
· Visningar
706
Senast: Mia_R
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 301
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar