Tävlingsfrisyr?

M

mikaela-e

Skulle vara kul att få veta vad alla har för frisyr när ni tävlar.
Själv har jag två inbakade flätor på varje sida, från luggen och bak. Gör en hästsvans med resten och toperar sen och formar till en "bulle". Ganska snygg faktiskt, men det skulle vara kul att prova något annat.:p Några förslag? Mitt hår går en bit nedanför axlarna.

Sv: Tävlingsfrisyr?

det låter ju skitsnyggt, du måste lägga in bilder!:D

Själv tycker jag det är snyggt med en stram inbakad "bulle" lite svårt att förklara men man gör en tofs och viker sedan in håret mot huvudet och fäster det med en hårnål på insidan av tofsen så att det blir en rundel runt tofsen :D fungerar bara om man har axellångt hår.har tyvärr ingen bild:)

Börjar med att sätta upp håret i en låg hästsvans. Formar en knut och fäster med en snodd. Därefter på med en löshårssnodd, har ganska tunnt hår och vill ha en stor knut. Virar in alla tofsar och fäster med lite mer snoddar. Dubbla hårnät över så allt håller sig på plats. Sen tar jag en vit sidensnodd runt hela knuten. Har jag hatt så sticker jag även i några hårnålar med pärlor.
Blir ganska fint :)

gärna bilder på frisyrerna!
jag har långt, ganska tjockt hår, vad gör man med det? hur får man till en snygg knut under hatten?? tips någon??

Jag gör en vanlig fläta, och fäster med tofs nederst. Sen viker jag den på mitten och fäster med tofs, så det blir en flätad "bulle". Sen trycker jag in den i ett hårnät.
Vi måste ha hårnät på våra tävlingar, vilket jag inte är van vid, därför har jag gjort så.
Men dubbla hårnät vore kanske en idé, så håller det lite bättre.

Jag ska tävla på söndag bilder kommer då :D

gärna bilder på frisyrerna!
jag har långt, ganska tjockt hår, vad gör man med det? hur får man till en snygg knut under hatten?? tips någon??

Inbakad fläta från "luggen" och bak funkar alltid. Antingen flätar du resten av håret också och "viker" ihop flätan som du gör när du knoppar eller gör en bulle. Topera hela alltet först, då blir bullen större och det ger ett snyggt intryck!:) Sen kan du använda hårnät om du vill, jag har hittat ett jätte snyggt hos en frisör. Ett jättetunt nät med små vita pärlor. Det ser ut som man har stuckit in massa pärlor i bullen, för nätet syns inte! :bump: Men se till att allt hår ligger slätt och attt det inte sticker ut, för det ser jätte slarvigt ut!

Jag flätar en vanlig fläta, viker sedan ihop den som en knopp och fäster med smal hårsnodd. Sedan fäster jag min rosett och stoppar ibland in ett gammalt hårnät för att fylla ut lite :D

IMG_0373.jpg

Just nu har jag så kort hår att det knappt sticker ut utanför hjälmen, men jag brukar ha ett hårnät i alla fall. När jag hade långt hår gjorde jag en fläta som jag sedan vek ihop och stoppade in i ett hårnät, ungefär som Waco gjort. Men jag hade ingen flashig rosett :(

Jag tävlar med hjälm, så inte så mycket av frisyren som syns men i alla fall.. Jag sätter upp håret i hästsvans, sen snurrar jag svansen till en knut och gummiband om den. Hårnät över allt håret (även luggen när den är lång), nu när jag har stort hårnät tar jag även nätet ett extra varv runt knuten för att det inte ska synas för mycket. Svart sammetssnodd runt knuten och hjälm på huvudet. Enkelt men stilrent tycker jag själv, får rysningar av de som tävlar dressyr med långt utsläppt hår - och mardrömmar när det sticker ut långa tester genom öronbyglarna på hjälmen och överallt :eek:

Ingen närbild.. men den bästa bilden på frisyren jag har..

Senast ändrad:

Jag gör som Waco om jag ska rida fler än en start, flätr en vanlig fläta och petar in den i nätet på rosetten. Ska jag bara starta en eller kanske två klasser fäster jag bara håret i en hästsvans med en tunn hårsnodd och fäster rosetten ovanför hårsnodden, drar åt toffsen så snodden hamnar nära rosettens spänne och stoppar in allt håret i nätet.

JAg har riktigt långt (ner till midjan) och tjockt hår och det är lite knepigt att hålla allt kvar i nätet, därför ag flätar det om det ska hålla länge. Här kommer en riktigt dålig bild XD Efter två ritter UTAN fläta :P

79382_1233437809.jpg

*kl*

Jag har väldigt tjockt hår, och långt. Går någon decimeter nedanför midjan nu. Finns ingen chans att få ner håret i ett hårnät längre. Ser det illa ut att bara ha en vanlig prydlig fläta? Är det bättre att rulla ihop håret till en boll?

Jag tycker att det är roligt att testa nya frisyrer. Oftast har jag två inbakade flätor och ibland en. Hårnät har jag inte använt (är hoppryttare som precis har börjat tävla;)). Min kompis gjorde en snygg frilla det var två inbakade flätor som korsade varandra skit coolt. Men skulle nog dock under hjälmen se ut som två vanliga flätor :crazy:

Jag har om jag har tur en snodd att sätta upp håret i. Har jag riktigt briljerat så har jag en klämma med ett nät till som jag hjälpligt försöker stoppa in tofsen i.

Om jag är Riktigt seriös så har jag lagt luggen bakåt innan jag tog på hjälmen så att den inte hänger ner i ansiktet eller står rakt ut på sidorna... :o

Att hjälmen sedan konstant sitter på sned och aldrig är ren är ett senare projekt att ta tag i. Jag känner mig som jag skall på maskerad bara jag har min lilla hårnätsklämma. Är nog inte skapt för den här sporten egentligen, men nu har jag fått vatten på min kvarn då de två starter jag varit nöjd med i år har varit när jag sett ut som en fågelskrämma. Tror jag rider bättre om jag är lortig - då känner jag mig mer hemma. :angel:

Jag har inte superlångt hår längre, men ganska långt är det iallafall. Däremot är det jättetjockt. Jag tycker egentligen att det är snyggast att ha en inbakad fläta som man sedan rullar upp som man gör med knopparna på hästen och sen ett hårnät över det. Men tyvärr kan jag inte ha det, för då måste jag skaffa en hatt som är två nummer större. Så när jag tävlar så drar jag bara allt hår bakåt så stramt jag kan och sätter det i en hästsvans. Sen flätar jag hästsvansen och rullar upp den som en hästknopp. Sen har jag ett litet hårnät över och ett spänne som håller fast hårnätet. Allt hår får inte plats i hårnätet, så det sitter bara på ovansidan och sitter fast på undersidan med hårnålar. Sen brukar jag engentligen ha spray för att få bort alla småhår som sticker ut överallt, men just den dagen när bilden togs så hade jag glömt den hemma uppenbarligen...:angel:

tvlingsfrisyr2.jpg

Sånt här hår har jag när det inte är flätat.
renee.jpg

jätte fin uppsättning.

Ville bara påpeka att det absolut värsta jag vet är de stora toffsarna som vissa envisas med att ha.... (kräksmily)

a014.gif

Här en kräksmiley.

Kl
Jag har tyvärr inget långt svallande hår att göra stiliga frisyrer med:( utan jag tar ett hårnät och stoppar in allt hår i det och sedan på med hjälmen. Tycker att det ser förj*vligt ut med löst hår som sticker ut på sidorna. (Så som jag ser ut i vanliga fall...:angel:)
Har jag tur så sitter hjälmen hyfsat anständigt på huvudet även om den gärna tenderar att åka bak samt lite snett...
Tofsar som sticker ut...
hedwig7_080308.jpg

Tävlingsfrisyr
4157_1130403630165_1529464112_30326812_423036_n.jpg

tack för kräksmilyn!

Håller med om att det viktiga är att allt fluff är i hjälmen eller hatten, det viktiga är inte om kringlan bak är helt perfekt... Så lände det inte sitter en jätte toffs där....

Är det en synvilla eller är din stövel inte helt stängd på den nedre bilden?

Hahaha..nä det är ingen synvilla:angel: Vissa dagar går det lätt att dra upp dragkedjan hela vägen, andra dagar, speciellt då gärna på tävling måste jag dra lite successivt...och ibland går det inte att få upp dem hela vägen. Omkretsen varierar lite från dag till dag.:confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 330
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Jag har aldrig haft för vana att gå till frisören men gjorde det i alla fall för några månader sedan. Den frisören tyckte jag skulle...
29 30 31
Svar
608
· Visningar
45 682
Senast: EmmaW
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag behöver bettförslag till ena ponnyn. Jag rider oftast på hackamore, ibland babypelham, rakt i gummi. Hon är åt det heta hållet och...
Svar
1
· Visningar
1 094
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka