Gnapp
Trådstartare
(Nej, inte en lång mansperson, en lång hästmaaan. Vi är på ett hästforum! )
Jag har en PRE, med lång man. Inte jättetjock, men räcker hela vägen ner längs halsen. Nu börjar det bli tävlingsdags. Ge mig tips om hur jag ska tänka. (För extra bonus är han ljus, och ett träsktroll som inte har något emot att lägga sig i högarna i boxen, så alla saker som görs kvällen innan kan behöva tvättas/städas på morgonen när man ska iväg...)
Vardagsfrisyren är fyra-fem flätor som börjar inbakat och sen går ner i en vanlig fläta; det är den bästa kompromiss jag hittat för hållbarhet och tid, men det är inte tävlingsprydligt, det är det inte.
Jag har en PRE, med lång man. Inte jättetjock, men räcker hela vägen ner längs halsen. Nu börjar det bli tävlingsdags. Ge mig tips om hur jag ska tänka. (För extra bonus är han ljus, och ett träsktroll som inte har något emot att lägga sig i högarna i boxen, så alla saker som görs kvällen innan kan behöva tvättas/städas på morgonen när man ska iväg...)
Vardagsfrisyren är fyra-fem flätor som börjar inbakat och sen går ner i en vanlig fläta; det är den bästa kompromiss jag hittat för hållbarhet och tid, men det är inte tävlingsprydligt, det är det inte.
- En variant är förstås en miljon små flätor och normala knoppar. Det kommer att ta en evig tid och jag vet inte om jag har tålamod att få det snyggt
- En inbakad fläta som slutar i en lång fläta som går ner, men gör jag den för tight så sitter den dåligt (och är i vägen när han vill dra ner huvudet); gör jag den medan han har huvudet i backen så blir den vågig och wobblig när han tar upp huvudet i ridposition. Det är vad jag kört på klubbtävlingar hittills.
- Jag har sett någon variant med knopp + tofs (som blir lång ungefär som en "normal" hästman), som såg hyfsat prydlig ut men har inte provat den.
- Man kan göra någon variant av knopp + låta flätan gå vidare in i nästa del?
- Något annat? Tips och bilder tas tacksamt emot!