Tävlingsfrågor.

M

MontéBruden

haha, hej igen ;D
Jag tycker jag ställer så konstiga frågor hela tiden. :) men ni ger så bra svar. Jag har ju lixom aldrig tävlat hoppning. Helt grön ju!
Men vi säger att jag skulle vilja tävla hoppning lokalt, typ clear round. Clear round. Rider man bara en grundomgång då? Ingen omhoppning? Och sen, registreringsbeviset som man måste ha med. Min är ju travare. Och är registrerad som travare då. :) Räcker det som registreringsbevis eller måste han ha något annat? ;D
Det var dom frågorna så länge :) Taaack!! :) :)

Sv: Tävlingsfrågor.

Hej!
En clearround fungerar så att du har bara en grundomgång utan tid. Är du felfri får du en rosett, är du inte felfri så får du starta samma bana en gång till som träning. så nej ingen omhoppning!

Det du behöver för att starta en lokal klass är:
Ryttaren: Grönt kort och lokallicens
Hästen: vaccinationsintyg
(om man har ponny måste man ha mätintyg också)

Att vi släpar med våra registreringsbevis och/eller pass så beror det endast på att vi har våra vaccinationer inskrivna där och inte på ett separat kort.
Du behöver inte ha registreringsbeviset med dig!

Jaha. :) Okeey. Taack så mycket för svar ;D

Det du behöver för att starta en lokal klass är:
Ryttaren: Grönt kort och lokallicens
Hästen: vaccinationsintyg
(om man har ponny måste man ha mätintyg också)

Att vi släpar med våra registreringsbevis och/eller pass så beror det endast på att vi har våra vaccinationer inskrivna där och inte på ett separat kort.
Du behöver inte ha registreringsbeviset med dig!

är du säker på det? när jag tävlade ponny så var det flera gånger som jag nästan inte fick starta för att jag inte hade pass eller medlemskort från klubben:confused: nån gång även för att det inte stod på mätintyget att ponnyn var chipmärkt...

Ja det är jag!

Läs i TR 3 mom 377 anmälan.
Kunde tyvärr inte kopiera texten men det står som i mitt förra inlägg.

Det enda jag kunde hitta som jag inte fått med är om man tävlar ponny så ska den vara chipmärkt.(dock inget om hur detta skulle verifieras)

Den enda gången du måste ha ett pass är om du tävlar internationella klasser så måste du ha ett FEI-pass.

Det är knepigt att dom krävt medlemskort för det har jag aldrig fått från någon klubb och du kan inte få licens om du inte är medlem i en klubb så har du licens så är det ju bevis nog.

Är du säker på att du visat upp vaccinationskortet så att det inte är därför dom velat se registreringsbeviset? för annars har dom ingen rätt att kräva att se det!

Senast ändrad:

För en liten clear round behövs det ju inte mycket, det får väl vem som helst vara med i? När jag har hoppat så har jag visserligen lånat häst från ridskolan, men det är ju olika på olika ridskolor/stall. De flesta kräver medlemskap vet jag.
Självklart ska ju en travare kunna vara med på tävling, har en kompis som tävlar CR med sin. Det är som hon sa innan att man rider bara en gång och får rosett om man är felfri :) Kläder spelar ingen roll på små klubbtävlingar men det kanske du visste ^^

Clear round är en bedömning, ingen tävlingsform. Det är tävlingsformen "träningstävling" "pay'n'jump" eller dylikt du skriver om.

Liknande trådar

Tävling Jag har lite olika frågor angående att kvala unghäst då det finns väldigt lite information om detta. Jag har en 6årig D ponny som jag...
Svar
1
· Visningar
1 030
Senast: miniola
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 634
Senast: TinyWiny
·
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 777
Hoppning Hej! Som rubriken lyder så skulle jag gärna vilja börjar tävla hoppning framåt försommaren-sensommaren och då väldigt lätta klasser då...
Svar
1
· Visningar
1 291
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur