Tävlingsfrågor

Kraxi

Trådstartare
Jag undrar, eftersom om jag fattar det hela rätt så finns det inte A eller b/c klass på passgrenar, så om jag ställer upp för första gången i en passgren på ett SM kval, jag jag då direkt kvala till SM?

Får man tävla F1/P2 på öppen licens?

Sv: Tävlingsfrågor

Det är väl samma där att det är någon slags kvalpoäng eller speciell tid som gäller för att kvala till SM

Det är väl samma där att det är någon slags kvalpoäng eller speciell tid som gäller för att kvala till SM

Jo såklart, men menar om jag tävlar i femgång måste jag ju först ställa upp i F2(c/b klass) och klassa upp mig till F1(A klass) för att kunna SM kvala.
Men eftersom det inte finns ex P2 i a , b eller c klass, därför undrade jag om man får den tiden/poängen som behövs för att SM kvala, om man kan göra det ex första gg man ställer upp i P2 (om det är under ett SM kval)

Som jag har förstått det så kan man kvala första gången man rider passgrenen om det är SM-kval.

Ang. frågan om man får tävla F1 på öppen licens så skulle jag tro att det krävs nationell.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 340
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 932
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 986
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klösmöbel
  • Senast tagna bilden XV