Tävlingsfrågor.

Kraxi

Trådstartare
Jag u´ndrar några saker:

Jag ska snart ut och tävla med min häst, jag ska ställa upp i en klass och en annan tjej ska på samma tävling en annan klass .

Men undrar, behövs det då en eller två hästägarförsäkran på hästen?
Om det är två ryttare, men en häst, man behöver väl bara betala en hagkostanad??

I femgång, efter galoppen när man ska sammlas på en sida för att lägga passen, får man byta spöhand då?

Och i femgång, när man då ska sammlas på en sida för att lägga passen, får man vända på banan??

Sv: Tävlingsfrågor.

Men undrar, behövs det då en eller två hästägarförsäkran på hästen?
Om det är två ryttare, men en häst, man behöver väl bara betala en hagkostanad??

En hästägarförsäkran, en hagkostnad

I femgång, efter galoppen när man ska sammlas på en sida för att lägga passen, får man byta spöhand då?

Ja

Och i femgång, när man då ska sammlas på en sida för att lägga passen, får man vända på banan??

Om speakern säger att man får göra det.
Vänd aldrig på banan om inte speakern bett om det (om det inte ingår i programmet).

/Malin

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
531
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 417
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 606
Senast: Lavinia
·
Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 725
Senast: xfie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka