Tävlingsfärger

alazzi

Trådstartare
Blir det för dystert att enbart ha svart hatt, svart överdel och sen svarta byxor? Givetvis en färgad filt till detta. Jag fick den kommentaren nyss och blev lite fundersam, ser det så trist ut med enbart svart?

Pentax%2013.09.2008%209-40-19%20.jpg

Sv: Tävlingsfärger

Ja, rött matchar ju min ansiktsfärg bra:D Är lite rädd för rött av den anledningen. Det är ju så svårt att hitta kläder som inte kostar en förmögenhet så jag var glad när jag hittade min orangea blus. Men jag vill ju kunna variera, svettas så när jag rider så jag måste ha minst ett byte om det är varmt.

Mja, det beror väl på vilken klass du ska tävla i. Regning gör det ju absolut inget att det är mörkt.
Men är det trail eller så är nog en röd skjorta snyggt.

Tyvärr får jag inte starta i reining ännu, de tyska reglerna är såna. Nästa år är jag uppklassad ur den lägsta nybörjarnivån, och då kommer jag att få starta i reiningen också. Nu tävlar jag bara i Trail, Horsemanship och Pleasure. Western ridning finns inte heller på nybörjarnivån.

Jaha, visste inte att det var den skillnaden mellan tyskland och sverige. Rider du quarter eller paint, eller någon annan ras?

Jaha, visste inte att det var den skillnaden mellan tyskland och sverige. Rider du quarter eller paint, eller någon annan ras?

Nej, det kan man ju inte veta, de svenskar som tävlar i Tyskland gör det ju på stortävlingar, och då blir det ju AQHA tävlingar. Jag rider på WRAS-nivå, D-tävling. Men när jag nu är uppklassad så blir det reining också, fast vi kan inte byta än:DMen jag har ju vintern på mig att träna.

Det är en quarter som jag rider.

Hej hej, jag är nog ännu "dystrare", tycker svart är väldigt elegant, kan t.o.m. tänka mig en svart filt till. Om man känner sig snygg så blir det snyggt.
Mvh Mia

Jag tycker det är stilrent, möjligtivs kanske en svart skjorta med någon röd detalj på? Tex, paljett, band eller dyl som är lätt att sätta dit själv.

Jag har ju en ljus häst och den nya tänka tävlinsoutfiten är helsvart med möjligtvis nån vit eller silvrig detalj.
Sitter och suktar efter ett par showchaps, svart med silverfransar bla. :d....tror det blir ett par sådana framöver ;).

Det finns en del glitter på axeln, kanske syns om man tittar noga här:
Pnetax%2006.09.2008%2013-03-16.JPG

Blusen är i ett blankt material så det glänser i solen. Klicka på bilden för att visa den i större storlek.

Urtjusigt !!!!

Tycker absolut du kan ha så. Ni var ett mycket stiligt ekipage och Leo ser toppen ut :bow:.

PS. Snygg pålle som går bakom er ;)

Tack! Vad glad jag blev!

Det finns en video från tävlingen också, det går att se den i hög kvalitet.
http://de.youtube.com/watch?v=e7RpiI0H-kg

Vi vann:)

Haffisarna brukar kunna hävda sig väl på tävling. Har en klubbkompis som vinner allt nästan. På sin haffis.

Äsch, videon var från pleasuren med en annan blus. På bilden red jag visst railworken i Horsemanshipen. Blandade ihop klasseran lite.

Senast ändrad:

Oki, rider också wras i sverige och APHA tävlingar.
Men vi får rida vilka klasser vi vill i, på vilka nivåer vi vill i wras. Finns alla klasser för alla i både D, C, B och A.
Vad mysko att det är olika i samma tävlings orginisation.

Oki, rider också wras i sverige och APHA tävlingar.
Men vi får rida vilka klasser vi vill i, på vilka nivåer vi vill i wras. Finns alla klasser för alla i både D, C, B och A.
Vad mysko att det är olika i samma tävlings orginisation.

Wras och EWU är ju inte samma organisation;) EWU är bara det som motsvarar Wras. En organisation där man kan tävla oavsett ras. I Wras har jag också tävlat reining med min förra häst på D-tävling. På stång, det får jag inte heller rida på i Tyskland på de lägre nivåerna. Stång får jag ha först på de högre nivåerna.

Hur det ser ut på APHA har inte koll på, men där är det ju den amerikanska regelboken som styr så det bör ju vara samma regler i alla länder?

Hej
tycker du är snygg i svart, det är inte tråkigt. Hjälper till att lägga fokus på hästen, mer än på ryttaren.

Det går bra för er i pleasuren, ser jag! Rör sig väldigt skönt i joggen! Rakställ gärna mer i galoppen, tips i all välmening;) Du är snyggt matchad med padden, och jobbar med fina hjälper.

Bästa sättet att jobba med händerna, är att träna mer.... man blir trött i armarna! Jobbar med samma sak själv, det är lätt att händerna "glider ner" längs sidan. Bra tips att man ska sträcka på sig, men luta inte bakåt.

Fråga, hur motiverar man uppklassningen till olika ridgrenar, får inte nybörjare rida reining, har man för dålig kontroll på hästen, eller är hästen i för dålig kondition eller vad är anledningen? Är det galoppombytena?

Jo, han går väldigt illa i galoppen, dubbla spår eftersom jag håller honom för mycket i munnen. Jag var så koncentrerad på att han inte skulle få öka farten så jag insåg inte hur snett han gick. Det fick jag bättre ordning på i nästa klass när han också var mer framriden. Så här i början är det svårt att väga av och få hästen lagom framriden. Film finns men jag har inte lagt ut den än, den måste kortas ner.

Inom EWU så har man 5 olika klasser som även delas in i vuxen och ungdom. I den lägsta nivån som är en ren nybörjarnivå så är reglerna såna antagligen för att men verkligen ska vara nybörjare på denna nivån, 5:an. Man kan hoppa in på högre nivå, 4:an om man vill, bara man har licens för sig och hästen. Det är helt valfritt.

Man kan ta ett ryttarmärke också, i Brons, och då får man starta i en högre nivå, 3:an direkt. Där tävlar man på stång om man vill.

OK! Jättebra att du filmas, då ser man ju mycket mer själv. Ska se om inte jag kan hitta en kameraman också, när jag rider.

Intressant med olika klasser. Kanske vi inte har det här, för vi är ännu inte så många som tävlar...

Liknande trådar

Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Freazer
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 403
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 506
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18