Tävlingsdags!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare kangaroo
  • Startdatum Startdatum
K

kangaroo

Hej!
Min hemmabana är Axevalla och jag brukar förvärma mina hästar på skogsbana innan kusken kör upp och värmer på stora banan. Det är lugnast så tycker jag. Min erfarenhet av de andra travbanorna i Sverige är noll och undrar därför nu, har de andra banorna också alternativ till stora banan att värma på?

Hur är det med Åby, Färjestad, Örebro, Mantorp, Halmstad, ni som vet berätta?
Har ni någon "favvobana" som helt enkelt är bäst att starta på?

:bump:Fia :bump: :rofl:

Färjestad och Örebro har bra möjligheter till förvärmning, Mantorp (hemma) har en liten slinga med 90-graders-hörn runt ett par hagar samt motionsslinga en bra bit bort.
Vaggeryd har du inte nämnt (den ligger ju också skapligt till för dig), där finns också en liten joggingbana runt parkeringen.
Synd att vi har det sämst här...

Favoritbanan är väl den det gått bäst på, så det kan ju ändra sig... :rofl: :rofl: :rofl:

/// ghost

Jag har ju färjestad som hemmabana, skogsslingan är bra(men inte när det är mörkt ute :crazy:) däremot är rakbanan belyst...halmstad har väl en skogsbana har jag för mig, Axvalla är bra tycker jag.... :bow: :bow:
örebro måste man väl genom hela parkeringen för att komma till slingan :crazy:, och jag är inte söker på att man kommer dit när travet har börjat...
Åby har ne liten slinga runt hagarna bakom sista sväng....nja..ingen höjdare...

Men Örebro har ju en liten rundbana precis bredvid stallbacken (bredvid nya infarten till stallbacken kan man säga, som man kan snurra på och är sjutton så mycket bättre än Mp:s "fyrkantiga". Plus att vår ligger parallellt med bortre rakan så att loppen kommer och "kör om bakifrån". :crazy: :crazy: :crazy:

Jag vill OCKSÅ ha lyse på rakbanan..... !!!! :angel: :angel:

PS, jag gillar också Axevallas....

/// ghost

Trivs såklart bäst på Halmstad, då det är hemma :)
Vi har två slingor som går utmärkt att värma på. En ligger precis bredvid bortersta infarten till banan och blir då oxå delvis upplyst när det är mörka kvällar. Den andra är det oftast lugnt på vid tävlingar, den är tyngre sand och backig, ligger några hundra meter bort.
Tycker att Hd har utmärkta förhållanden så sätt, men är ju inte så berest :o

Några mil söder om Jönköping, läs här...

Vaggeryd

Loket och Professorn brukar vara där varje tävling :crazy:, men det är trevligt där "ändå"...

/// ghost

Liknande trådar

Hoppning Jag har ett 13-årigt fullblodssto som jag började hopptävla på för 2 år sedan och innan dess hade hon knappt hoppat alls. Köpte henne...
Svar
18
· Visningar
3 804
Senast: Messy
·
K
Trav Nu har man alltså kommit fram till hur tävlandet ska se ut från år 2010. Länk till utförlig artikel på travronden, klicka...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 954
Senast: solros
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 451
Senast: Cämz
·
Trav när man INTE ska göra det??? Ni som varit med på forument länge minns kanske när jag skulle hjälpa min kompis som skulle jobba...
Svar
9
· Visningar
1 440
Senast: jari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama