Nya banindelning klar - kommentarer?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Kentucky
  • Startdatum Startdatum
Sv: Nya banindelning klar - kommentarer?

För att vi vi Sverige har lagstiftning som styr vilka skäl som är grund till uppsägning.

Säg det till bemannings branschen:crazy:. Dessutom kan man säga upp personal som inte sköter sina åtaganden.
Och det borde vi nog vara överens om att dom inte har gjort.

Finns det korruption i Svensk travsport? Det finns de som får fördelar av vissa anledningar, speciellt tidigare vid anmälningar, men menar du att mutor förekommer? Vem tar emot mutor? Är det polisanmält?

Det finns mycket korruption och det är enligt mig ligger det i ledningen. Varför ändrar dom och stänger banor utan att fråga de aktiva?
Varför finns det ingen demokrati i travet vi blir aldrig tillfrågade vad vi tycker och tänker.

Du vet vad som är fel, men har du några idéer på hur man ska förändra med den summan pengar som finns? Det låter väldigt lätt på dig, men det kan jag lova att det inte är. Nu har du ju en utmärkt möjlighet att framföra dina åsikter till STC eftersom din sportchef kommer att börja där 1 juni.

Jag vet inte ens vem som tar över Åby nu och jag betvivlar skarpt att min åsikt ens kommer att åhöras. Vi får ju inte ens göra våra röster hörda i ledningen. Jag vet inte hur man skall göra för att få sin röst hörd men jag tror att protestera på hög nivå är det enda sättet. Jag tror nog inte det är så himla svårt att ändra på något när det inte knappt finns hästar att fylla loppen. Och där är vi mycket snart. Jag tycker att något måste göras innan det faktiskt blir så illa!

Säg det till bemannings branschen:crazy:. Dessutom kan man säga upp personal som inte sköter sina åtaganden.
Och det borde vi nog vara överens om att dom inte har gjort.
Arbetsbrist är alltid skäl för uppsägning, ska man säga upp personal för den gör ett dåligt jobb utan att direkt missköta sig behöver man väldigt mycket på fötterna, inte lätt alls.

Det finns mycket korruption och det är enligt mig ligger det i ledningen. Varför ändrar dom och stänger banor utan att fråga de aktiva?
Varför finns det ingen demokrati i travet vi blir aldrig tillfrågade vad vi tycker och tänker.
Hur definierar du korruption? För mig är toppstyrning och korruption två helt skilda saker.

Jag vet inte ens vem som tar över Åby nu och jag betvivlar skarpt att min åsikt ens kommer att åhöras. Vi får ju inte ens göra våra röster hörda i ledningen. Jag vet inte hur man skall göra för att få sin röst hörd men jag tror att protestera på hög nivå är det enda sättet. Jag tror nog inte det är så himla svårt att ändra på något när det inte knappt finns hästar att fylla loppen. Och där är vi mycket snart. Jag tycker att något måste göras innan det faktiskt blir så illa!

Vaddå får inte, hur många gånger har du mejlat någon i Åbys ledning? Eller någon på STC? Det är väl bara att gå fram till Wetterholm idag på travet och ge honom några idéer om vad som kan bli bättre. Det brukar jag göra :p

Det är lätt att sitta och kasta skit på ett internetforum på folk som inte är närvarande för att de inte agerar samtidigt så tycker du själv inte det är lönt att ens försöka påverka, är det korrekt uppfattat?

Undra vem som är bortskämd i denna fråga igentligen som det låter.

Intressant att veta:
HUr många banor har du inom 35 mil? 5-7 st?
HUr många har Ume/norrlänningarna? 2?

Det säger väl allt.

Berätta gärna hur du räknar.

Jag räknar till 9 inom 35 mil från Umeå.
Umåker
Lycksele
Boden
Dannero
Hagmyren
Bergsåker
Solänget
Hoting
Skellefteå

Jag har 7 i Sverige inom 35 mil:
Jägersro
Halmstad
Tingsryd
Karlshamn
Kalmar
Åby
Vaggeryd
Kan lägga till Charlottenlund (som kostar en slant att åka färja/bro till) så blir det 8. Menar du som kör året runt så har jag ju tre + Lunden om beslutet kvarstår. Ni har två. Om det gör mig bortskämd så visst, då är jag det.

Förklara gärna vad du vill ha. Är det att fler banor kör samma antal lopp som nu, eller fler lopp, eller högre prispengar men färre lopp?

Och, ja, jag har åkt till Mantorp (36 mil) för att köra ett amatörlopp (inte min häst). För jag tycker det är roligt.

Arbetsbrist är alltid skäl för uppsägning, ska man säga upp personal för den gör ett dåligt jobb utan att direkt missköta sig behöver man väldigt mycket på fötterna, inte lätt alls.

Man kan ju alltid säga upp en chef som inte har drivit fram någon vinst eller hur.

Hur definierar du korruption? För mig är toppstyrning och korruption två helt skilda saker.

Korruptionen ligger i att de som sitter där inte fattar eller vill inse att de inte duger till att göra sitt jobb. Samma som med proffs tränare som inser för sent att dom inte duger till och slutar sin tid som proffs med stora skulder istället för att göra det smarta och sluta i tid. Skillnaden är denna gången handlar det kanske om hela travets framtid och inte bara om den enskilda individen.

Vaddå får inte, hur många gånger har du mejlat någon i Åbys ledning? Eller någon på STC? Det är väl bara att gå fram till Wetterholm idag på travet och ge honom några idéer om vad som kan bli bättre. Det brukar jag göra :p

Ska nog ta o "hoppa på" Åbys nya sportchef när jag blir frisk:angel:

Det är lätt att sitta och kasta skit på ett internetforum på folk som inte är närvarande för att de inte agerar samtidigt så tycker du själv inte det är lönt att ens försöka påverka, är det korrekt uppfattat?

Jag har börjat skriva på en protest lista om travets framtid och söker mig vidare genom fram för allt internet då några andra forum inte finns för mig som student:crazy:. Lägger ut brevet när det blir klart om jag har några lungor kvar då vill säga:mad:

Man kan ju alltid säga upp en chef som inte har drivit fram någon vinst eller hur.
Se tidigare svar, de flesta chefer har tillvidaretjänster och samma anställningstrygghet som andra anställda.

Korruptionen ligger i att de som sitter där inte fattar eller vill inse att de inte duger till att göra sitt jobb. Samma som med proffs tränare som inser för sent att dom inte duger till och slutar sin tid som proffs med stora skulder istället för att göra det smarta och sluta i tid. Skillnaden är denna gången handlar det kanske om hela travets framtid och inte bara om den enskilda individen.
Jag kan inte kalla det korruption.

Jag har börjat skriva på en protest lista om travets framtid och söker mig vidare genom fram för allt internet då några andra forum inte finns för mig som student:crazy:. Lägger ut brevet när det blir klart om jag har några lungor kvar då vill säga:mad:

Låter positivt! Ser fram mot att få läsa.

Jag är hör inte till Umeå vill jag först klargöra.
Och ja det var vintertävlandet jag var ute eftre. Antog att det var just de som allt handlade om eftersom att det var just vintertävlandet som skulle ändras/dras in.

Jag tycker man skall plocka från alla om det behöver sparas. Tar man från alla så märks det inte så mycket. Inte skylla på kostnader av belysning när kanal 75 påstår att det inte ens behövs bytas för att kuna sända. Dom fakta som finns är dåliga tt dra en slutsatts kring. Många fakta som har stor betydelse har dom inte ens tittat på.
Inte lägger dom ner/har öppet halva året arenan som Leksand spelar i bara för att dom inte är med i elitserien.
Jag tycker oxå att varje bana skall dra sitt strå till stacken och stå upp för det dom tycker.
Anser Jägersro eler vilken bana det nu var att dom inte vill ha lunchtrav igentlignså skall man stå för det och säga det på sina möten med STC och inte stå och hålla käften och var glad över att dte inte var dom som lotten hamna på.

Som det blir nu så elitsattsar STC och sattsar på dom som redan har det bra. Trotts att dom igentligen skulle göra tvärt om. Vilket på sikt kommer sluta med massflykt. Endast eliten och dom som har pengar kommer fortsätta.

Om jag gärn åker 36 mil för att köra handlar om pengar. Har man råd så gör man det. Det skull ejag oxå göra om jag hade dom pengarna....

KL

Nu vet jag inte hur mkt det här har med tråden att göra..

Men en sak jag funderat på. Det snackas mkt om respektive banas lönsamhet?.. Visst måste de handla om hur mycket det spelas på banans tävlingar? Men majoriteten av spelpengarna kommer väl in via internet, spelbutiker osv? Inte från publik på banan? Spelarna är väl knappast trogna en speciell bana? Det är väl vad varje bana får för tävlingar som bestämmer lönsamheten? Jag menar skulle dom sätta alla v75 omgångar på lindesberg så kan jag lova att pengarna skulle strömma in där :D

Är jag ute och cyklar?

Jag tror det tittas på spelet i respektive region. Alltså även spelet hos ATG-ombuden och internetspel i regionen räknas. Inte bara till vilken bana spel går.

Internet spelet läggs i en gemensam pott och fördelas därefter lika mellan banorna. Spelet på banan och i regionen räknas. Vg tex hade bra banspel i fjol men totalt tappade regionen. Därför tappar vg en del pengar till i år.

Det blir ju orättvist eftersom allt fler spelar på internet jämfört med ATG-ombud. Jag tycker mycket spel i en region ska ge banorna där mer pengar. Det finns ju intresse i närområdet. Man måste väl fylla i adress när man öppnar ATG-konto? Kan ju inte vara svårt att koppla till region. De som bor utomlands kan ju hamna i en pott som delas lika.

Jag tycker man skall plocka från alla om det behöver sparas. Tar man från alla så märks det inte så mycket. Inte skylla på kostnader av belysning när kanal 75 påstår att det inte ens behövs bytas för att kuna sända. Dom fakta som finns är dåliga tt dra en slutsatts kring. Många fakta som har stor betydelse har dom inte ens tittat på.
Håller med, ska mna ta beslut måste man beakta all fakta.

Som det blir nu så elitsattsar STC och sattsar på dom som redan har det bra. Trotts att dom igentligen skulle göra tvärt om. Vilket på sikt kommer sluta med massflykt. Endast eliten och dom som har pengar kommer fortsätta.

Jag vet inte hur insatt du är men STCs nya sportchef retade upp några ledande tränare med just ett sådant uttalande för bara några veckor sedan. Per är bra, han kommer att verka för att vi får en levande travsport i Sverige. Jag sätter stort hopp till honom.

Om jag gärn åker 36 mil för att köra handlar om pengar. Har man råd så gör man det. Det skull ejag oxå göra om jag hade dom pengarna....

Ofta kan man hitta någon att åka med :idea: Ett bidrag till bensinen, eller ha med en fikakorg kostar inte så mycket. En del blir jätteglada om de sällskap.

Här kom jag in på ett av mina favoritområden, hitta besparingar. Alla klagar ju om att allt blir dyrare, vilket det också gör. Men utövarna av travsport är rätt dåliga på att hitta besparingsmöjligheter. Om vi på mitt arbete inte var mer kreativa vad gäller kostnadseffektivitet än travets utövare och ledning hade företaget jag jobbar på gått i konkurs.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka