Tävlings-ansvar

L

Lex

Hejsan.
Är det distrikten som får ansvaret att genomför tävlingar?
Alla klubbar ska anordna minst en tävling per år. Kan inte klubben så ska klubben vända sig till distriktet för att få stöd och hjälp.
Innebär det att man kan få ekonomiskt stöd och funktionärs-hjälp?

/mvh Lex (som tycker det är en dum regel som inte gynnar western-ridning)

Sv: Tävlings-ansvar

Tanken är nog att man skall vända sig till distrikten för få hjälp att sammordna tävlingar med andra klubbar i distriktet. Finns det fler klubbar som har svårt att genomföra en tävling, så kan man gå ihop och så har alla uppfyllt sin "kvot".

Mvh /TDJ (som tycker att det är en bra regel som gynnar westernridningen)

Hejsan.
Om flera klubbar kan gå tillsammans och anordna en tävling ihop, varför ska det då vara krav på att alla klubbar ska anordna en tävling/år?
Då är det bara på pappret. Då kan alla "gå ihop" med tex RHA så har alla fixat "sin" tävling.
Vad är då syftet??
/mvh Lex

Det är inte ett krav, men ett mål att alla klubbar skall anordna en tävling per år.

Hejsan.
Enligt medlemsutskicket står det att det är ett krav from 2006
/mvh lex

Lex skrev:
Hejsan.
Enligt medlemsutskicket står det att det är ett krav from 2006
/mvh lex
Man skall tolka detta som ett mål som från WRAS. Ta kontakt med ditt distrikt så får du höra mera.

Tolka det som ett mål???
Man måste kunna lita på att det dom säger är vad dom menar!
"En tävling per klubb 2006
Från och med tävlingssäsongen 2006 gäller kravet att varje medlemsklubb i WRAS skall arrangera minst en registrerad tävling per tävlingssäsong, oavsett nivå. Alla tävlingar räknas således, från nivå D till A. Har klubben behov av stöd och hjälp, vänd er till det distrikt ni tillhör."

/mvh Lex

Ps.
kvinnor kan göra 2 saker samtidigt.
Säga en sak, men mena en annan.
;-)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Gnägg Vet inte om detta är rätt område att skriva i - men jag chansar :) Vad innebär det att vara "medryttare", egentligen? Det låter roligt...
Svar
16
· Visningar
3 159
Senast: Yrja
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 284
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 662
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka